SEO

Yanlış Yazılmış Anahtar Kelimeler SEO’yu Nasıl Etkiler?

Yanlış yazılan keyword kelimelerin SEO üzerindeki etkisi nelerdir?

Yanlış yazılmış anahtar kelimeler SEO’yu nasıl etkiler? Yazım hataları sitenizi olumlu mu olumsuz mu etkiler? Kimisi yazım hataları ile SEO yapmayı savunuyor hatta yararlı olduğunu düşünüp bunu bir strateji olarak yapanlarda var. Şimdi bu konuyu bir analiz edelim.

Arama motorlarının algoritması en iyi kullanıcı deneyimini sunmak için sürekli kendini güncellemekte, tabii bu bazen iyiye gitse de bazen sitelerimize olumsuz yönde etkisi oluyor. Web sitenize gelen yanlış yazılmış anahtar kelime olduğunda neler oluyor bilgilenelim.

Kelime Seçiminin SEO’ya Etkisi Nedir?

SEO çalışması önce anahtar kelime seçimi ile başlar.  Google arama, Bing Arama, Yandex Arama, Apple Siri, Google Sesli konuşulan her şey arama olarak bize döndüğünü düşünürsek kelime seçiminin SEO için önemini de kısa yoldan anlayabiliriz.

Seçilen anahtar kelimenin rekabeti ne kadar fazla ise sıralama durumunu bir o kadar zor olur.  2018 itibariyle arama motoru güncellemesi ile birlikte artık birçok kelime de SEO çalışması yapmak daha da zorlaştı. Normal kelime de çalışma yapmak bu kadar zorken yanlış yazılan anahtar kelime de SEO çalışması yapmanın hesabını siz yapın.

Yanlış Yazılan Anahtar Kelimeler

Yanlış yazılmış anahtar kelime analiz edildiğinde doğru kelime ile aynı orana sahip görülebilir ve aynı oranda trafik getirisi olabilir. Örnek olarak Google kelimesine bakalım. Birçok yazım hatası yapılıyor Google yazılırken bunlar;

  • Gogle
  • Gooogle
  • Gogel
  • Gugıl

Gibi yazım hataları oldukça fazla. Google’n yapay zekası sizi doğru kelimeye yönlendirse de bu kelimeyi düzeltmeyip devam ederek hit çekmeniz tabii ki de mümkün. Bu oran 100-10.000 oranında değişebilir.

Yabancı kelimeler de bu oranlar biraz daha farklı örnek olarak zamanın güzel şarkıcısı Britney Spears yazım hatalarının aratmalarına bakalım..

  • 488941 britney spears
  • 40134 brittany spears
  • 36315 brittney spears
  • 24342 britany spears
  • 7331 britny spears

Gördüğünüz gibi soy isim de yazım hatası olmasa da isim yazılırken hatalar yapılmış bunun gibi yüzlerce yazım hatası olan bir isim. Aratma hacmine de bakar olursak güzel aratması var fakat şimdi bu kelimeye SEO çalışması yaparsanız Google algoritması istediğinizi vermez.

Bunun gibi yabancı kelime olan Beautiful kelimesi de birçok ülke ve insan tarafından en çok yanlış yazılan kelimedir.

Türkiye de ki yanlış yazılmış arama terimlerine bakarsak yazmaya alışkın olduğumuz kelimeler var. Kültürümüze göre, yöremize göre değişen kelimeler var. Bunun dışında aceleyle yazılmış kelimeler ve klavye hatalarını da katabiliriz.

Bu şekilde bir analiz yaparak kendinize SEO haritası çıkartabilirsiniz ama burada asla Google algoritmasını göz ardı etmemelisiniz. En çok yanlış yazılan kelimeler;

  • Ayit
  • İddaa
  • Makine
  • Sohpet
  • Süpriz
  • Konteynır
  • Ritm

Gibi birçok kelime de yazım yanlışı yaptığımız bir gerçek. Keyword kelimenizin analizini iyi yapmanız gerekiyor.

Yanlış yazılmış anahtar kelimeleri hedeflemek SEO için yaygın bir strateji midir? Hala devam eden bir durum mudur? Yoksa modası geçen bir strateji midir? Bunun gibi yazım hatalarını hedefleyerek SEO yapılır mı? Yoksa zaman kaybı mı?

Diye bir sorumuz var. İlk sorudan başlayarak cevap verelim;

Yanlış yazılmış anahtar kelimeleri hedeflemek SEO için yaygın bir strateji midir?

2007 – 2010 yıllarında bu strateji çok fazla yaygındı. Çokta güzel hit çekebiliyorduk ve yaygın bir stratejiydi.

İlginizi çekebilir:  Site Hızı Ölçme ve Hızlandırma İşlemi Nedir? Nasıl Yapılır ?

Hala devam eden bir durum mudur? Yoksa modası geçen bir strateji midir?

2020 yılındayız ve kendini sürekli güncelleyen bir Google düşünürsek bu stratejinin eskisi kadar etkili olmadığını söyleyebilirim. Çünkü Google akıllı algoritması yanlış yazılan kelimeyi düzeltilmiş halini size sunuyor ve düzelterek devam edenlerin oranı çok fazla bu nedenle eskisi kadar popüler bir taktik olmasa da tamamen işe yaramaz diyemeyiz.

Yazım hatalarını hedefleyerek SEO yapılır mı? Yoksa zaman kaybı mı?

Eğer 1. Sayfada çıkacağınıza eminseniz ve kelimeniz buna değerse yapılabilir ama ona o kadar zaman harcamaya değer bir kelimeniz olmalı. Çünkü ikinci sayfaya geçtiğinizde Google algoritması yanlış yazılan kelimenizi direkt düzelterek devam ediyor. Bu nedenle değer mi buna siz karar verin.

SEO uzmanları bu durumları zamanında çok fazla kullandığı için uyuyan devi uyandırdılar : ) Bu açığı fark eden arama motorları güncelleme getirerek artık meta anahtar kelimesine odaklanmaya başladılar.

Şimdi gelelim benim şahsi fikrime. Google algoritmasının yazım kurallarına bile baktığını düşünürsek ben böyle bir risk alıp web sitemi düşük kaliteli bir site statüsüne sokmazdım. Çünkü Google’n neye ne zaman tepki vereceğinin garantisi yok evet bazı kriterleri var ama bazen en ufak bir şeyi de politika ihlali sayabiliyor ya da spam olarak görebiliyor.

Bunun yerine daha doğru bir kelime analizi yaparak güzel bir SEO haritası belirleyerek ilerlemek ve zaman harcamak bana daha doğru geliyor. Tabii son olarak tercih size ait hangi kelimeyi seçip ona SEO çalışması yapmak vakit harcamak istiyorsanız o yoldan ilerleyin.

Anahtar kelimeye SEO çalışmaları yaparken seçtiğiniz sektör, anahtar kelime ve analiz önemi oldukça fazladır. İkinci adım ise oluşturacağınız yol haritası, gerisi azimle gelecektir.

Yanlış Yazılmış Anahtar Kelimeler SEO’yu Nasıl Etkiler? Sorusunun cevabını vermiş olduk. Siz de SEO konusunda daha fazla bilgi almak sosyal medya adreslerimi takip edebilirsiniz. SEO ve diğer konularda destek isterseniz bana iletişim sayfasından ulaşabilirsiniz.

google newsinstagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

takipçi satın al instagram takipçi satın al twitter takipçi satın al tiktok takipçi satın al youtube abone satın al facebook takipçi satın al twitch takipçi satın al porno izle