SEO

Web Vitals: Google SEO Güncellemesi

(Mayıs - Haziran 2021)

Google tarafından periyodik olarak yapılan algoritma ve arama sıralamaları ile ilgili güncellemelerin sonuncusu olan 2021 Core Web Vitals SEO güncellemesi, Mayıs ayında yapılacaktı. Ancak Pandemi döneminde yaşanan gecikmelerden dolayı, Google bu güncellemeyi Haziran 2021 ayından itibaren kademeli şekilde gerçekleştireceğini ve Ağustos ayına kadar güncellemenin tamamlanacağını duyurdu.

Peki, web siteleri için Web Vitals güncellemesi ne anlama geliyor? Google arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmak için nasıl bir optimizasyon gerekli? Wordpress Pagespeed, GTMetrix optimizasyonu ve diğer SEO araçları ile Web Vitals SEO değerleri nasıl yükseltilir? Gelin bunlara birlikte bakalım.

Core Web Vitals (Önemli Web Değerleri) Nedir?

Core Web Vitals; kullanıcılar için mükemmel sayfa deneyimi sunmayı öne çıkaran, Site ve sayfa hızının belirli parametreler ölçü alınarak değerlendirildiği ve sayfa hızının iyileştirilmesi mantığına göre işleyen bir algoritma metriğidir.

Sayfa Deneyimi : Web sayfalarını gezen ziyaretçilere sunulan içerik bilgisinin yanında, birtakım faktörlere göre (mobil uyumluluk, sayfa açılış hızı, güvenli SSL sertifikası gibi) etkileşim kalitesini ölçen sinyaller bütünüdür.

Google tarafından yapılan açıklamada; Core Web Vitals güncellemesinin benzer içeriklere sahip sitelerden, içerik olarak SEO kriterlerine uysalar da, daha iyi kullanıcı deneyimi, masaüstü ve mobil cihazlarda daha iyi hız optimizasyonu sağlayan web sitelerinin arama sonuçlarında daha iyi yerlerde konumlandırılacağı belirtilmiştir. Bu yüzden, rekabetin arttığı bu dönemde, aramalarda üstte çıkmak için web sitelerinin hızlı şekilde Core Web Vitals metriklerine göre sitelerini optimize etmeleri önemli hale geldi.

Core Web Vitals 2021 Güncellemesi Neleri Kapsıyor?

Google tarafından web sitelerinin arama sonuçlarında sıralanmasında kullanıcılar için sayfa deneyimini en iyi şekilde yaşatan sitelere öncelik verileceği bu güncelleme ile iyice ortaya çıktı. Sayfa deneyimi için istenen özellikler arasında; sitenin ve sayfanın mobil uyumlu olması, SSL (güvenli gezinme) sertifikasına sahip olması,  web sitesinde virüslü sayfaların ve zararlı yazılımların olmaması, geçişli reklamların mobil deneyim açısından optimizasyonu gibi başlıklardır.

Core Web Vitals

Core Web Vitals güncellemesi, sayfa deneyimine yeni özellikler ekledi. Sayfanın ilk açılış ve yüklenme performansı, sayfa etkileşim sinyalleri, Görsel kararlılık ipuçları gibi. Aşağıda bu standartlar açıklanmıştır.

Sayfa Deneyimi Sinyalleri Nelerdir?

Sayfa deneyimi sinyalleri; önemli temel web değerleri (Web Vitals), mobil uyumluluk, güvenli tarama standartları, SSL sertifikasyonu, müdahaleci geçiş reklamları yönergelerinden oluşur.

Web Vitals Verileri Nelerden Oluşur?

Önemli web değerleri olarak da bilinen Web Vitals, internette gezinen kullanıcıların girdikleri sayfaları 3 temel standarta göre ölçümlemesiyle ortaya çıkan değerlerdir.

En Büyük Zengin İçerikli Boya (LCP)

LCP - Largest Contentful Paint

Bir web sayfasının yüklenme süresinin ölçüm değeridir. Google’ın belirlediği standartlara göre, LCP, bir sayfanın ilk yüklenmeye başladığı andan itibaren 2,5 saniye içinde gerçekleşmelidir. 4 saniyeden fazla süren sayfalar kötü LCP değeri olarak kabul edilir.

İlk Giriş Gecikmesi (FID)

FID - First Input Delay

Bu değer, bir sayfanın etkileşimin ne kadar sürdüğünü belirler. İyi bir FID değeri, 100 milisaniyeden azdır, kötü bir FID ise 300 milisaniyenin üzerindeki değerlerdir. FID, bir kullanıcının, sayfayla ilk etkileşiminin başladığı ilk sayfaya giriş tıklaması anından, tarayıcının bu giriş komutuna tepki vermesi ve bu etkileşimi işleyebilmesi arasında geçen süredir.

Kümülatif Düzen Kayması (CLS)

CLS - Cumulative Layout Shift

Bu metrik, bir web sayfasının görsel kararlılığının ölçümüne dayanır. Web siteleri için ideal CLS değeri, 0.1’den düşük olan sitelerdir. UX (kullanıcı deneyimi) açısından bu değerlerin üstü iyi değildir. CLS (Kümülatif Düzen Kayması) değeri, kullanıcıların web sayfasında gezinirken beklenmedik düzen kaymalarının hangi oranda kullanıcı deneyimini etkilediğinin ölçümüdür.

Mobil Uyumluluk Nedir?

Akıllı telefonların yaygınlaşması ve internet kullanıcıların büyük oranda mobilden giriş yapması, web sitelerinin mobil uyumlu olmasını zorunlu hale getirdi. Google, mobil uyumlu olmayan siteleri arama sonuçlarında sıralamadan düşürmekte ve mobil hızı ve uyumu iyi olan sitelere öncelik vermektedir. Web sitesi ve sayfasının mobil uyumluluk ölçümünü buradan kontrol edebilirsiniz. Wordpress tabanlı web siteleri için responsive temalar, mobil uyumlu oldukları için tercih edilmektedir. Mobil uyumunun dışında mobil açılış ve yüklenme hızlarının da istenen değerlerde olması önemlidir.

Güvenli Gezinme

İnternette gezerken bir web sitesine girdiğinizde şu tarz uyarılarla karşılaşmışsınızdır. “Bu site kötü amaçlı veya aldatıcı içerik barındırmaktadır”. Bu tarz siteler kullanıcı deneyimine zarar verdiği için Google ve diğer arama motorları tarafından tehlikeli siteler olarak görülmekte ve arama sonuçlarında cezalandırılmaktadır.  Günümüzde web sitelerinin %30’u wordpress kullandığından, tema ve eklenti kurulumunda dikkatli olmanız gerekir. Ücretli ve lisanslı temaları, ücretsiz indirilen sitelerden alıp kurmak bu anlamda riskli. Çoğu wordpress sitesi, bu tarz tema kullandığı için güvenlik sorunları yaşamaktadır. Mutlaka lisanslı ve orijinal tema ve eklenti kullanmaya özen gösterin.

SSL & HTTPS (Güvenlik Sertifikası)

Google, web sitelerinin SSL sertifikasına sahip olmasını ve “Https” şeklinde yani güvenli sayfa olarak işaretlenmesini zorunlu hale getirdi. SSL kullanmayan siteleri ise güvenli olmayan site olarak tanımlamaktadır. Kullanıcı deneyimi açısından, web hosting alırken ve sitenizi kurarken mutlaka SSL kurulumunu gerçekleştirin.

İzinsiz Geçiş Reklamları

İçeriklerin erişilebilir oluşu, kullanıcı deneyiminin önemli bir parçasıdır ve sayfa geçişlerini zorlaştıran geçiş reklamlarının kullanımı önerilmez. Bu duruma yol açan örnek durumlar:

  • Sayfa yüklenirken veya kullanıcılar sayfayı aşağıya kaydırdıkça görünen, ekran çapında açılan pencereler
  • Kullanıcının hedeflediği içeriğe ulaşmadan önce araya giren ve tekliflerin sunulduğu reklamlar
  • Sayfayı tamamen kaplayan teklif ve reklamlarla kullanıcıların asıl içeriğe ulaşmasının zorlaştırılması

Daha İyi Bir Sayfa Deneyimi İçin Neler Yapılabilir?

Bu güncelleme Google tarafından yapıldığı ve arama sonuçlarındaki sıralamanızı (SERP) doğrudan etkilediğinden, Google kendi hazırladığı ölçüm araçları ile optimize için desteklemektedir.

Google Arama Konsolünde bulunan önemli web verileri kısmından, sitelerin ve sayfaların performansı analiz edilebilir. Ayrıca hangi değişikliklere ihtiyaç duyulduğu tanımlanmaktadır. Ayrıca PageSpeed ​​Insights‘ı kullanarak mobil ve masaüstü site hızı ölçülmekte ve Web Vitals değerlerinin ideal değerlere ulaşması için çıkan rapora göre düzenlemeler yapılarak optimizasyon işlemi gerçekleştirilir. Lighthouse aracı da, diğer kullanıcı deneyimi faktörlerinin ve Web Vitals değerlerinin ölçümünün yapıldığı faydalı bir araçtır. Google Chrome Lighthouse eklentisini kurarak sitenizin değerlerini test edebilirsiniz.

Site hızını ve Web Vitals değerlerini görmek için kullanılan önemli bir araçta GTMetrix aracıdır. Gtmetrix.com sitesi üzerinden sitenizi analiz ederek eksikleri belirleyebilir ve yönergelere göre hareket ederek sitenizi maksimum değerlere çıkartabilirsiniz.

Web Sitenizi Hızlandırmak İster misiniz? Bu yazımızı okuyun

Sayfa Deneyimi ile En Çok Okunan Haberler Kısmında Çıkabilirsiniz!

Bugüne kadar Google, AMP uyumlu siteleri en çok okunanlar kısmına çıkarıyordu. Açılımı; Accelerated Mobile Pages (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) olan AMP ile uyumlu sitelere öncelik verilirken artık son güncelleme ile Web Vitals değerlerini karşılayan sitelerin de bu durumdan yararlanacağı bildirildi.

Google tarafından yapılan bilgilendirmede, sayfa deneyimi standartlarına uyan sitelerin, mobil en çok okunan haberler kutusunda gösterileceği açıklandı.  İnternet kullanıcıların giderek mobile kaydığı bu dönemde, arama sonuçlarının üstünde yer alan “mobil en çok okunanlar” bölümünde yer almanız sitenize büyük bir hit artışı sağlayacağı için 2021 Web Vitals güncellemesi ayrı bir değere sahiptir.

“Kullanıcı deneyimi açısından sayfa deneyimi hayati değere sahiptir. Google arama sonuçlarında yükselmek ve daha iyi hız değerlerine ulaşmak için yardıma ihtiyacınız varsa bizimle iletişime geçin.”

google newsinstagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

takipçi satın al instagram takipçi satın al twitter takipçi satın al tiktok takipçi satın al youtube abone satın al facebook takipçi satın al twitch takipçi satın al porno izle