SEOFeed

SEO’da Başarısız Olmak İçin 8 Neden

SEO çalışması yaptığınız halde başarısız mı oluyorsunuz? Başarılı bir SEO uygulaması nasıl yapılır? Arama Motoru Optimizasyonu nasıl yapılır? Başarılı olmak için neler yapmalısınız? SEO çalışmaları yaparken çok mu aceleci davranıyoruz? Gerçekçi olmayan beklentiler içinde miyiz? SEO çalışma süreci ne kadar olmalıdır?

Tüm bu soruları konuşacağız. Herkes SEO’da başarılı olmanın hakkında tüyolar verirken aslında başarısız olmamızın nedenleri de konuşmamız gerektiğini gözlemledim.

SEO çalışmaları her zaman başarılı ile sonuçlanmıyor. Bunun temelinde SEO çalışmalarında birçok hata ve neden barınıyor. Uzun yıllardır SEO Pazarlamasında kendini geliştiren biri olarak şunu söylemeliyim ki doğru hedef kitle analizi ile SEO çalışmasında başarısız olmak çok nadir başınıza gelecek durumdur.

Hedef kitleleri ve etkileşim alınan verileri analiz etme sürecini ne kadar verimli geçirirseniz SEO çalışması için yapacağınız stratejilerin de size dönüşü o kadar iyi olacaktır.

SEO çalışması başlı başına bir disiplin ve zamanlama işidir. Hatalar ve yanlış çözümler yüzünden SEO çalışmaları bizim işimize yaramadı, SEO çalışması sonuç vermedi gibi ifadeler sizi daha da çıkmaza sürükler.

SEO’da Başarısız Olmanızın 8 Nedeni var, bunlar;

1- Gerçekçi Olmayan Beklentiler

Şirketin ya da çalışmasını yapacağınız web sitenin hedeflerini, süreçlerini ve durum analinizi yaptığınızda batan geminin son çıkış yolu olarak SEO’yu görmemelisiniz. Sihirli bir değnek değildir. Gerçekçi davranmak zorundasınız.

Dijital Pazarlama, Sosyal Medya ve SEO planlamaları yaptığınızda şirketin durumunu doğru analiz etmezseniz, verileriniz gerçekçiliği yansıtmazsa çalışmalarınızda başarılı olma oranınız o kadar düşüktür. Kendinizi böyle bir riske atarak imajınızı zedelemeyin.

Aldığınız işin SEO potansiyelini, hedef kitlesini, anahtar kelime analizini, sektör verilerini ve rakip araştırmaları detaylıca araştırın. İşinizi şansa bırakmayın elinizde verileriniz olsun.

2- Hemen Vazgeçmeyin!

Organik SEO çalışmaları hemen sonuçlanmaz, sabırlı olun. Arama motorlarının algoritmaları değişkendir. Şirketin sektörü, sitenin alt yapısı, zararlı backlink alımı, rekabetçi ortamın faktörlerini göz ününde bulundurarak çalışma planı uygulayın.

SEO çalışmaları, kararlılık ve doğru zamanlama ister. Şirket sahipleri ve yöneticiler bu konuda size baskılar kursa da söz konusu SEO ise zaman konusunda taahhüt vermeyin. SEO Uzmanları bu konuda çok şikayetçi olsalar da maalesef ki bu konuya çözüm bulamıyoruz. Sabırsız bir milletiz, hemen olsun istiyoruz. Şirket sahipleri kadar biz SEO Uzmanları da işlerimizi hemen teslim etmek istiyoruz ama arama motorlarının algoritmalarını henüz bükemiyoruz : )

SEO’nun başarısız olmasının en önemli nedenlerinden biri erken vazgeçmektir. Alan ne kadar rekabetçi olursa, o kadar çok zamana ihtiyacınız olur. Başladığınızda ne kadar çok sorun yaşarsanız, üzerinde çalışmanız gerekir, o kadar çok zamana ihtiyacınız olur.

3- Stratejik Yerine Taktiksel Düşünme

SEO alanında stratejiler ve yapılacak çalışmalar bellidir ama kendinize özgü taktikleriniz ön görülemez. Sizi diğer SEO Uzmanlarından ayıran şey taktiklerinizdir.

Yeni etkiler, kendinize özgü optimize şekliniz ve backlink çalışmalarınız sizin farkınızı ortaya koyacaktır. Edindiğiniz tecrübelerden kendinize taktikler oluşturmalısınız. Her sektör aynı strateji kaldırmasa da köşenizde sakladığınız bir taktiğini her zaman bulunmalı.

4- Eski Uygulamalar

Arama motorları kendilerini her geçen gün güncelledikçe, uzun yıllardır bildiğimiz bazı SEO teknikleri ve uygulamaları etkisini yitiriyor. Farklı terimler, uygulamalar ve yeni stratejiler eklenebiliyor.

Başarıya ulaşmak istiyorsanız eski uygulamaları, terimleri ve bilgilerinizi zaman zaman güncellemelisiniz. Fırsatları ve güncellemeleri takip etmelisiniz, bilgilerinizi güncellememeniz SEO çalışmasının başarısızlığına neden olur.

En iyi tecrübeli SEO Uzmanlarının bile yöntemlerinin ve SEO bilgilerinin sürekli güncellemeye ihtiyaç duyarlar. Modası geçmiş, etkisiz performans riski taşıyan bilgilerin etkisi zamanla kaybolduğu için başarılı olmanız imkansızdır.

5- Talep Yetersizliği

Bir işletmenin talep ettiği anahtar kelimenin yeterli hedef kitlesi yoksa SEO çalışmanız başarısızlıkla sonuçlanır.

SEO çalışmalarının, siteyi belirli anahtar kelimeler için sıralayamadığı bir durum değildir – mesele, bu sıralamaların trafik ve / veya potansiyel müşteriler ve satışlar açısından önemli olmayacağı gerçeğiyle ilgilidir.

Dijital Pazarlamanın en önemli kollarından biri olan SEO, hedef kitlesine direkt ulaşan bir çalışma yöntemidir.

Yeterli aranma hacmine sahip olmayan anahtar kelimeler de yapılan çalışmalar negatif SEO işlemi ile sonuçlanabilir. İşletmeyi bu konu hakkında yeterince bilgilendirmeli ve bu alanda çalışma yapılmamasını açıklamalısınız.

6- Olumsuz SERP Özellikleri

Anahtar kelimelerin hareketli olduğu dönem ve yan kelimeleri vardır. Google ve diğer arama motorları SERP’leri farklı içerik düzeni ve türlerine göre dağılım yapmaktadır.

Her anahtar kelimenin farklı bir düzeni olabilir ve farklı öne çıkan içerik veya “bilgi” parçaları içerebilir. Organik arama sonuçları, SERP’nin yalnızca bir parçasıdır.

SEO çalışmalarından beklentileriniz ne kadar çok olursa anahtar kelimeniz ve anahtar kelimenizin yan kelimeleri için hedef kitle analizini iyi organize etmelisiniz. Organik sonuçlar, reklamların, görsellerin, yerel listelemelerin ve diğer içeriğin altında SERP’de sıralama düşerse, bir numaralı organik arama sıralaması için trafik potansiyeli, organik sonuçların en üst sıralamasında yer alır.

7- Tasarım Sorunları

Görsel optimizasyonlar, sıkıştırılmış JS dosyaları ve özellikle tasarım hataları. Kullanıcı odaklı bir tasarımınız yoksa ve web sitesi bu alanda güncel değilse SEO kriterlerinden önemli bir faktörü atlamışız demektir.

Tasarım sorunlarını nasıl SEO’yu etkiyebilir ki diye bir soru gelebilir aklınıza. Kullanıcının sitede kalma süresi bir SEO kriteridir bu faktörü göz önünde bulundurursak tasarım sorunları, web sayfaların geç açılması ve hatta yazı tiplerine kadar ince düşünmemiz gereken bir detay var aslında. Ziyaretçilerinizi web sitenizden kaçırmak istezseniz herhalde?

8- UCUZ SEO

Şöyle büyük harflerle attım başlığı… Her şeyin ucuzunu tercih etsek de trendyol da ucuz ürünler kovalasak da SEO alanında ucuz iş istemek hayatınızın en büyük hatalarından olacaktır.

Tüm SEO Uzmanları aynı işi yapıyor ucuzu ne kadar kötü olabilir diye düşünmeyin. Biz SEO uzmanlarının tecrübesi, birçok sektör için elimiz de barındırdığımız taktikler ve Backlink hazinemiz her çalışan için farklıdır.

Ne kadar ekmek o kadar köfte misali; ne kadar kaliteli iş istiyorsanız bu alanda tecrübeli bir SEO Uzmanı ve kaliteli bir SEO Firması tercih etmelisiniz. Aksi takdirde ödeyeceğiniz para 2-3 katına çıkarken bir de sitenizde ki zararlı backlinkleri temizleme işi ile çalışma süresini uzatabilirsiniz.

Sonuç olarak; SEO çalışmaları uzun zaman alan, hemen sonuç vermeyen ve emek isteyen bir iştir. Değişen algoritmalar, yeni gelen güncellemeler ve birçok bilgiyi ekleyerek SEO hakkında bilgilerinizi sürekli tazelemeli ve yabancı SEO gündemini de sürekli takip etmelisiniz. Emek verdiğiniz hiçbir iş başarısızlıkla sonuçlanmaz, sadece ne yapmanız gerektiğinizi iyi analiz etmelisiniz eğer bu alanda bilginiz yoksa konuyu uzmanların ellerine bırakmalısınız.

Benden destek almak için iletişim sayfasından ve sosyal medya adreslerimden ulaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu