SEO

2021’de SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 3 Şey

2021 yılında SEO hakkında bilmeniz gereken 3 özellik nedir? Bu SEO değişkenlikleri sizlere neler katacak? 2020 yılında beklenmedik şeyler yaşadık peki 2021 yılına hazır mıyız?

2020 yılı bizi etkilediği gibi dijital dünyayı da oldukça fazla etkiledi. Etkilenenler arasında SEO ‘da var. Dijital Pazarlamayı bilmeyen firmalar bile artık işin önemi anladı.

Satış yapan birçok firma “bizim kapı müşterimiz var abi, e-ticaret ile işimiz olmaz” derken, şimdiler de E-Ticaret’e adım atma ve ürünlerini pazarlamanın peşindeler. Eee biz sizlere önemini anlatmaya çalışıyorduk ama illa başımıza böyle bir felaket mi gelmesi gerekiyordu? Her neyse sonuç olarak olayın ciddiyetini biraz olsa da fark edenler var.

2021’de SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 3 Şey Nedir?

2020 yılında birçok şey öğrendik, değişken arama sonuçları ile karşılaştık, SEO’yu etkileyen şeyler neler oldu? Biraz da bunları konuşalım.

  • Arama Hacmi ve Değişkenlikler
  • Arama Kitleleri ve Hedefleri
  • Yerel İşletmeler ve Yerel SEO

Bu 3 SEO özelliğini 2021’de nasıl kullanacağız daha detaylandıralım.

1- Aranma Hacmi ve Değişkenlikler

Arama hacmini ve talepleri analiz etmek ve ön görülü olmak çok önemlidir. Arama yapanların amacını anlamak başarılı bir SEO stratejinin önemli bir parçasıdır. Çünkü bu amacı anlayıp ona göre içerikler yayınlamak sizi rakiplerinizden bir adım öne atacaktır.

Bu adım sizi Google arama sonuçlarında üst sıralara taşır. Peki bu küresel bir değişiklik olduğunda, örneğin bu son yaşadığımız pandemi gibi süreçte arama sorgularında ne gibi değişiklikler oluyor?

Örneğin: Dezenfektan kelimesi…

Dezenfektan Arama Hacmi - SEO
Dezenfektan Arama Hacmi – SEO

Pandemiden önce sadece veterinerlerin ya da hayvan severlerin kullanmayı tercih ettiği veya çok titiz insanların kullandığı bir şey olan dezenfektan sadece belirli bir sürede 10K arama hacminden 3M aranma hacmine çıkmasının sebebi küresel bir durum.

Görsel de gördüğünüz gibi Mart ayında 3,5 Milyon aratma hacmine çıkan dezenfektan kelimesi sonrası aylarda 100 binlere kadar düşüş yaşadı.

Bir diğer örnek ise; ekmek yapımı…

Ekmek Yapımı Arama Hacmi - SEO
Ekmek Yapımı Arama Hacmi – SEO

Hatırlarsanız pandeminin başında herkes ekmek yapıyordu. Neredeyse ekmek yapıp instagram hesabında paylaşmayan bir tek ben kalmıştım.

Görselde gördüğünüz gibi 50K aranma hacminden Mart ve Nisan aylarında 1,5 Milyon aranma hacmine kadar ulaştı. Sonra tekrar eski haline dönüş yaptı ama anlık değişimler yaşandı.

COVID-19 gibi bir salgının SEO’yu etkilemesine buradan bakabiliriz. Zayıf ve anlık ihtimaller olsa da bu tarz grafikler anahtar kelimelerinizin çeşitlendirmenin aslında ne kadar önemli olduğunu ortaya çıkartıyor.

Arama yapanların niyetlerini ve değişkenlikleri iyi gözlemlemek bu işte ilerlemenin tek yolu. Ayrıca belirli bir sorguya ait arama hacminin bir gece patlaması gibi bir gece de yok olması da ihtimaller arasında. Bu ihtimali de göz önünde bulundurmalısınız.

Ben sadece iki değişkeni sizlere gösterdim pandeminin başında bu görseller gibi birçok grafik ve aranma hacim değişkenliklerinin olduğunu gördük.

Aslında buradan çıkarmamız gereken ders; aranma hacim verilerini sadece Google’dan çekmek ya da sadece Google’ı baz almak yeterli gelmiyor. Tüm yumurtalarımızı Google Sepetine koymak yerine tüm pazarlama stratejilerimizi geliştirmek ve çeşitlendirmemiz gerektiğine dair güçlü bir kanıt.

Bu tarz grafikler fırsatlardan yararlanmanın ve kendimize bir dönüm noktası oluşturmanın önemini vurguluyor. Peki bu değişen arama hacimleri bir anda büyük bir düşüş yaşarsa ne yapmalıyız? Nasıl Korunmalıyız?

Bu tarz arama hacimlerin davranışlarını ön sezemeyiz ve kontrol edemeyiz ancak olanları izleyebilir, ayarlarımızı ona göre yapabiliriz. Arama yapanların olası değişkenliklerini izleyebilir ve SERP değerlerimize ve nasıl değiştiklerine bakarak bir strateji uygulamamız mümkün.

İlginizi çekebilir:  Wordpress SEO Uyumlu Kalıcı Bağlantı Ayarları Nasıl Yapılır?

Sitenizin farklı bir alanda hizmet eden bir sayfa olması ve farklı sayfa sıralamasında görürseniz, Google muhtemelen sitenizi test ediyordur. Sayfanızı değiştirmeniz veya sıralamanızı kaybetme riskiyle karşılaşabilirsiniz. Arama hacmini ve sitenizin SERP değerlerini ölçmek için SEMruhs, Ahrefs ya da Moz araçlarından birini kullanabilirsiniz.

2021’de asla rehavete kapılmamalısınız. Başarı istiyorsanız çok çalışmalısınız. SEO alanında her gün kendini geliştiren algoritmalar ve yeni çıkan verilerle bilgilerinizi güncellemeye unutmamalısınız.

2- Arama Kitleleri ve Hedefleri

Arama yapan kitleyi ve hedeflerini iyi belirlemelisiniz. Sektörünüz ve dijital medyada tercih edeceğiz alanınızı analiz ederek devam etmelisiniz. Eğer bir E-Ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız yapmanız gerekenler;

  • Potansiyel müşteri analizi
  • Arama hacmi
  • Hedef kitlesi

Alanlarında bilgiye sahip olmalısınız. Eğer bu bilgilere erişemiyorsanız ve yeterince bilgili değilseniz tecrübeli bir SEO Uzmanı tercih ederek bu konu da bilgi alabilirsiniz.

Eğer bir kurumsal firma iseniz hala dijital dünyaya adımlar atıp yatırımlar yapmadıysanız çok geç kalmadan gerekli adımları atmalısınız. Güncel tasarımlar, sosyal medya hesapları ve gerekli işlemleri yapmalısınız. Unutmayalım ki artık her internet kullanıcı mutlaka alışveriş yapacağı yeri ve firmayı en az bir kez internetten araştırıyor. Neden hala kapı müşterisi bekliyorsunuz?

3- Yerel İşletmeler ve Yerel SEO

Bu yıl en çok etkilenen sektörlerden biri yerel işletmeler oldu. Birçok işletme sosyal kısıtlama nedeniyle müşterileri ile iletişimde kalmanın farklı yollarını bulmaya zorladı. Bununla birlikte işletmenizin açık ya da kapandığını veya hangi saat aralığında çalıştığını yerel işletme olarak güncellemelisiniz.

Google, yerel işletmelerin müşterileri ile iletişim kurmaları için bazı özellikler ekledi, bunlar;

  • Yerel bilgi panellerindeki çağrı düğmeleri
  • Çevrimiçi çalışma saatleri özelliği
  • Bir çevrimiçi randevu özelliği

Gibi yenilikler yaptı. İşletmeniz gerçek bir mekanda faaliyet gösteren bir yer olsa da müşterilerle iletişim kurmanın önemli bir kanal olduğunun da farkına vardı. Bu nedenle Google Business (Benim İşletmem) özelliğini aktif olarak kullanmalısınız. Hem işletmeniz için hem de SEO için etkili bir çözüm olacaktır.

Birçok SEO Uzmanı Google’ın sağladığı bu araçları kullanarak yerel işletmeleri diğer işletmelerin önünde çıkartmayı ve bu krizi fırsata çevirerek akıllıca kullandılar.

Sonuç olarak; 2020 çok hızlı ve değişkenlikleri farklı olan bir yıl olarak geçti. Tüketici ve potansiyel kısıtlamalara uyum sağlamak için bir stratejiniz yoksa bu dalgalanmadan nasibinizi alan oldunuz.

SEO Uzmanı olarak oldukça hızlı ve ön görülü olarak krizleri fırsata çevirmelisiniz.

Son olarak yapmanız gereken web sitenizi bu konularla ilgili uyumlu olmasını sağlamak için düzenli olarak SERP’leri gözden geçirdiğinizden emin olun.

google newsinstagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

takipçi satın al instagram takipçi satın al twitter takipçi satın al tiktok takipçi satın al youtube abone satın al facebook takipçi satın al twitch takipçi satın al porno izle