Dijital Pazarlama

Remarketing Nedir? Nasıl Yapılır?

Remarketing (yeniden pazarlama), tüm pazarlamacılar için güçlü bir araçtır. Dijital Pazarlamacılar, yeniden pazarlamayı kullanarak, bağlantılarını aktif tutabilir ve satışları ve karları artırırken işinizin gelişimi için önemli olan hareketleri tam olarak yapmaya yönlendirebilir.

Dijital Remarketing, reklamlarınızı platformunuzda ürününüz veya hizmetinizle ilgilenen kişilere yeniden göstermekle ilgilidir. Örneğin; Facebook veya Google Remarketing ile, etkinliğinizi veya satın alma işleminizi daha önce web sitenizi ziyaret eden kişilere yeniden ulaşarak gerçekleştirebilirsiniz. Yeniden pazarlama, dijital kanallarda doğru kullanıldığında çok etkili bir pazarlama yöntemidir.

Remarketing Nedir?

Remarketing (Yeniden pazarlama) ve Retargeting (Yeniden hedefleme), pazarlamacıların web sitelerini veya belirli bir sayfayı ziyaret etmiş kullanıcılara ve belirli işlemleri yapmış (veya yapmamış) kullanıcılara reklam gösterdiği çok yaygın ve popüler bir dijital pazarlama biçimidir. Bu, işletmenizle veya markanızla hali hazırda ilgilenen kişileri hedeflemenin etkili bir yoludur.

Remarketing: Geçmişteki ziyaretçileri veya mevcut müşterileri hedefliyorsanız buna “yeniden pazarlama”  denir. Bunu, müşterilere reklamlar veya kampanyalar aracılığıyla satış yapmanın başka bir yolu olarak düşünün.

Google reklamları veya Facebook reklamları gibi farklı şekillerde ve farklı reklam platformları ile yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

Nasıl kullanırsanız kullanın, her pazarlamacının stratejisi yeniden pazarlama olmalıdır.

Remarketing ve Retargeting arasındaki fark nedir?

“Remarketing” ve “Retargeting” kelimeleri bazen birbirinin yerine kullanılsa da, bazı önemli farklılıklar vardır.

Yeniden pazarlama (Remarketing) ve yeniden hedefleme (Retargeting) arasındaki temel fark, stratejidir. Yeniden hedefleme esas olarak potansiyel müşterilere çerezlere dayalı olarak reklam sunmakla ilgilidir, yeniden pazarlama ise genellikle kullanıcılardan bilgi toplamaya dayanır.

Yeniden pazarlama, daha sonra satış e-postaları göndermek için kullanılacak bir liste oluşturmaya da dayanabilir.

Yeniden yönlendirme ve yeniden pazarlama, kendi başlarına etkili yöntemlerdir, ancak ikisini birleştirmek, dijital pazarlama çabalarınızı teşvik etmek ve sonuçlarınızı iyileştirmek için en iyi strateji olabilir.

Davranışsal hedefleme

Davranışsal yeniden hedefleme, müşterilerin hangi web sayfalarını ziyaret ettikleri, her sayfada ne kadar zaman harcadıkları ve hangi bağlantıları tıkladıkları gibi web’deki geçmiş davranışlarına dayalı olarak yeniden hedeflenmesidir.

Günümüzde dijital pazarlama ve yeniden pazarlama, müşteri ilgi alanları ve davranışlarıyla ilişkilidir. Ne de olsa pazarlamacılar için müşterilerinin gerçekte ne aradığını belirlemenin en iyi yolu budur.

Remarketing Örnekleri

İşte kurgusal bir örnek: Gökhan, ABC markasının online e-ticaret sitesini ziyaret eder ve belirli spor ekipmanlarına bakar, ancak hiçbir şey satın almaz. Daha sonra Gökhan başka web sitelerini ziyaret eder, örneğin haberleri okur.

ABC markası, Gökhan’ın ziyaret ettiği haber sitesi üzerinden, Google reklam ağı üzerinden bir yeniden pazarlama kampanyası yürütür. Gökhan, önceki gün izlediği aynı veya benzer ürünleri içeren bir ürün / içerik reklamı görür.

Yeniden hedefleme reklamının amacı, Gökhan’a ilgisini çeken ürünleri hatırlatmaktır. Belki daha önce almayı düşünmediği ürünle tekrar karşılaştığında bu onda satın alma isteği uyandırabilir.

Remarketing  Maliyetleri

Yeniden pazarlama, müşterileri çekmenin uygun maliyetli bir yoludur. Bunun temel nedeni, sunduğunuz ürün veya hizmetlerle zaten ilgilenen insanları hedeflemenizdir. Doğru hedefleme ve bütçeleme ile iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Remarketing, genellikle tıklama başına maliyet ( TBM ) modelinin yanı sıra BGBM (gösterim başına maliyet) ve EBM (işlem başına maliyet) üzerinde çalışır. Bu, maliyetlerinizi yönetmenize ve tekliflerinizi belirli bir yeniden pazarlama listesine veya kampanyaya uyacak şekilde ayarlamanıza olanak tanır.

İstatiksel olarak, reklamlarınızı ilk defa gören kişilere göre, remarketing yapılan kişilerin sitenize gelerek ürün ve hizmetlerinizi satın alma oranı (reklamların satışa dönüşümü) daha yüksektir.

Remarketing Reklam Modeli Nasıl Yapılır?

Bir web sitesi için yeniden pazarlama kampanyası oluşturmak zor değildir. Belirli bir reklam ağına sahip bir kampanya oluşturduğunuzda, web sitenize eklemek için bir kod (piksel) verilir.

Yeni bir kullanıcı sitenizi her ziyaret ettiğinde, kod anonim bir tarayıcı çerezi alır ve kullanıcı yeniden hedefleme listenize eklenir. Aynı kullanıcı, reklam ağı sağlayıcınızın görüntülü reklamlarını barındıran başka bir siteyi ziyaret ederse, sistem reklamınızı o kullanıcıya gösterir. Bu, aktif bir kampanyanız olduğu sürece devam edecektir.

Remarketing Pikseli Nedir?

Piksel, web sitelerinin çerez yerleştirmesine izin veren bir web sitesindeki küçük bir koddur. Çerezler, web sitesi ziyaretçileri tarafından bırakılan “kırıntılardır”.

Her ziyaretçinin benzersiz, anonim bir kimliği vardır, bu nedenle web sitesindeki etkinlikleri bir çerez tarafından izlenebilir. Yeniden pazarlama durumunda, reklam sunucusu, ziyaretçi kimliğini uygun yeniden pazarlama listesinde saklar.

Remarketing Nasıl Yapılır

Remarketing Listesi Nedir?

Yeniden pazarlama listesi, sitenizde belirli eylemleri gerçekleştiren web sitesi ziyaretçilerinin listesidir. Örneğin, “Ana Sayfa” listesi, belirli bir süre boyunca ana sayfanıza gelen tüm ziyaretçileri toplar. Bir ziyaretçi ön sayfanıza ulaştığında, çerezleri Remarketing listesine eklenecektir.

Daha sonra yalnızca ön sayfanızı ziyaret etmiş kişilere yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

Her türlü Remarketing listesi oluşturabilir ve her biri için kampanya ve reklam mesajlarınızı özelleştirebilirsiniz.

Yeniden pazarlamanın faydaları nelerdir?

  • Sitenize giren ziyaretçilerle tekrar etkileşim sağlar.
  • Sitenizi daha önce ziyaret etmiş ve sunduklarınızla ilgilenen kişileri hedefleyerek dönüşüm oranlarını artırır.
  • Satın alma olasılığı daha yüksek olan hedeflenen gruplara odaklanmak bütçenizin verimli kullanmasını sağlar.
  • Markayı stratejik olarak ilgilenenlerin zihninde tutmayı ve doğal ziyaretçi akışını güçlendirerek Google’da yükselmeye yardım eder.
  • Birden fazla platform ve kanalda kullanılabilen uygun fiyatlı pazarlama taktikleri sunar.
  • Her sektöre uygun bir pazarlama yöntemidir.

Web siteniz çok fazla trafik çekebilir, ancak gerçekte ilk kez gelen ziyaretçiler için ortalama dönüşüm oranı düşüktür. E-ticaret müşteri araştırmasına göre, dönüşüm oranı yalnızca yüzde 1,6’dır. Bu ne anlama geliyor? Trafik alıyorsunuz ama satamıyorsunuz. Yeniden pazarlama, kaybedilen trafikten yararlanmanın en iyi yoludur.

İşletmenize daha önce ilgi göstermiş kişileri hedeflemek, onları sitenize geri getirmenin en etkili yollarından biridir. Yeniden hedefleme, e-ticarette açıkça önemli olan tüm alanlarda ve sektörlerde kullanılabilir.

Önemli: “Bir tane alana diğeri bedava” gibi tetikleyici kampanyalar ile müşteriyi  çekecek  bir teklif, sitenizi ilk ziyaretlerinde satın alma eyleminde bulunmayan kullanıcılarda satın alma davranışını harekete geçirebilir.

Yeniden pazarlamayı ne zaman kullanmalıyım?

Bazı dijital pazarlamacılar,  kampanyayı her zaman çalışır durumda tutar; bu, web sitelerini ziyaret eden ancak dönüşüm gerçekleştirmeyen (yani satın alma işlemi yapmayan, form doldurmayan veya herhangi bir şey indirmeyen) tüm kullanıcılara sürekli olarak yeniden pazarlama yaptıkları anlamına gelir.

Birçok pazarlamacı, yeniden hedefleme için daha spesifik ve bireysel bir yaklaşım seçer. Yeniden pazarlama kampanyalarınızı önceden tanımlanmış kriterlere göre odaklayabilirsiniz.

Örneğin, yalnızca belirli bir ürün sayfası gibi belirli sayfaları ziyaret eden ziyaretçilere veya yalnızca web sitenizi belirli bir zamanda veya mevsimde ziyaret eden kullanıcılara yeniden pazarlama kampanyaları yürütebilirsiniz. Genel stratejinize ve herhangi bir zamanda işte ne yaptığınıza bağlıdır.

Buraya Dikkat:  Yeniden pazarlama yaparken aşırıya kaçmaktan kaçınmak çok önemlidir. Potansiyel müşterilere çok fazla reklam göstererek sinir bozucu olma riskini almak istemezsiniz. Her kullanıcının görebileceği reklam sayısını sınırlayın. Günde en fazla iki – üç reklam idealdir.

Müşterilerimi nerede yeniden hedefleyebilirim?

Remarketing için çeşitli platformlar ve kanallar kullanabilirsiniz. Bunlar arasında en çok kullanılanlar şunlardır:

  • Google Görüntülü Reklam Remarketing – En kolay ve en popüler yeniden pazarlama türü. Google ADS, Remarketing ile sizin sitenizi ziyaret ettikten sonra diğer sitelerde gezinen kişilere reklamınızı tekrar göstermenizi sağlar.
  • Yerel Reklamcılık:  Dijital pazarlamacılar, web sitesi ziyaretçileriyle, alakalı içerikler üzerinden yeniden etkileşim kurabilir.
  •  Arama Ağı Reklamını Yeniden Pazarlama – Arama ağı reklamı yeniden pazarlama, reklam kampanyanızı sitenizi daha önce ziyaret etmiş kişilere göre uyarlamanıza olanak tanır.
  • Sosyal medya Remarketing – Reklamlarınızı, web sitenizi ziyaret ettikten sonra Facebook, Twitter, Tiktok ve LinkedIn gibi sosyal medya platformlarındaki kişilere gösterin.

Remarketing, reklamların satışa dönüşüm oranını artırmanın harika bir yoludur. Bütçeniz sınırlıysa veya ilk tıklama için zaten yeterince ödeme yaptığınızı düşünüyorsanız, Remarketing ile potansiyel müşterilerinize tekrar ulaşarak onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

İpucu: Hangi cihazların, işletim sistemlerinin ve hatta coğrafi konumların size en yüksek dönüşüm oranlarını verdiğini bulmak için analizlerden yararlanın. Bu bileşenlere dayalı yeniden pazarlama kampanyaları oluşturun ve nasıl çalıştıklarını görün. Bu şekilde reklam ve pazarlama maliyetlerinizi düşürebilir ve aynı zamanda dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.

Web sitenizin ziyaretçilerinin neden bir satın alma işlemi yapmadığını asla tam olarak bilemezsiniz. Belki bir şey onları rahatsız ediyordu ve öylece gittiler. Belki teklifi beğenmediler. Teklifiniz, bütçelerine uymayabilir.

Belki şimdi sitenizdeki ürünleri ve hizmetleri gördüler, ancak birkaç ay içinde satın almayı planlıyorlar. Sebep ne olursa olsun, yeniden pazarlama ve yeniden hedefleme, işletmenizi veya markanızı hatırlamanın harika bir yoludur. Onlara geri dönmeleri için hatırlatıcılar ve nedenler verin. Sonunda gelebilirler ve siz de satışlarınızı arttırırsınız.

Performans Garantili Remarketing

En Hızlı Şekilde Satışlarınızı Artırmaya Ne Dersiniz?

    İlgili Makaleler

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu