Bilişim Teknolojileri

Kurumsal E-Posta Nedir? Nasıl Alınır? Kurumsal Mail Hosting

Şirketler için kurumsal e-posta adresi almak, güvenilirlik ve itibar sağladığı için önemlidir. Kurumsal mail hosting hizmeti veren firmalar ile çalışan şirketler marka imajını güçlendirmekte ve yeni müşteri kazanımında öne geçmektedirler. Bu yazımızda kurumsal e-posta nedir? Kurumsal mail nasıl alınır? Yandex ve Google üzerinden ücretsiz kurumsal mail nasıl açılır? Şirketler için mail hosting hizmeti sağlayan en güvenilir şirketler ve firmalar nelerdir? Neden kurumsal e-posta hizmeti almalısınız? gibi konularda açıklayıcı bilgilere yer verilmiştir.

Kurumsal Mail Nedir?

Pek çok e-posta hizmeti, bir hesap oluşturmanızı ve tamamen ücretsiz olarak e-posta hizmeti almanızı sağlar. (Gmail, Hotmail, Yandex v.b) Bireysel anlamda bu tip e-posta servislerinden yararlanmak kolaylık sağlayabilir. Ancak Şirket / Firma / İşletme düzeyinde faaliyet gösteriyorsanız, marka imajınızın müşteriler ve iş ortaklarınız nezdinde güçlü olması,  güven verici bir etki oluşturabilmeniz, daha sistemli ve kullanışlı bir iletişim ağının oluşturulması, satış – pazarlama süreçlerinin organize bir şekilde yürütülebilmesi gibi birçok nedenden dolayı kurumsal mail tercih etmeniz önemlidir.

Kurumsal mail, etki alanı (uzantısı) size ait olan ve Gmail, Yahoo, Yandex ya da Hotmail gibi herhangi bir mail hizmeti sağlayıcısıyla ilişkili olmayan bir e-postadır, info@sirketadi.com kurumsal e-postaya örnek verilebilir.

Kurumsal E-posta, şirketinize ya da markanıza ait olan alan adı (domain) uzantılı olan e-mail adresidir. Sıradan mail adreslerinden farklı olarak, size kurumsal bir görünüm kazandırır. Profesyonel düzeyde iş yapmak isteyen her şirket için gerekli bir araç olan kurumsal mail, birden fazla departman ya da çalışana ayrı ayrı tanımlanan özel mail adresleriyle işletmenizin kontrol edilebilir bir yapıda olmasına yardımcı olur.

Ülkemizde şirket maili, info mail gibi isimlerle de bilinen kurumsal mail, hem şirket çalışanları açısından uygun bir iletişim aracıdır hem de müşteri ve iş ortaklarınızla sağlıklı etkileşim kurmanızda en etkili kanallardan birisidir.

Kurumsal E-Posta Ne işe Yarar?

Kurumsal E-Posta; şirketinize bağlı olarak oluşturduğunuz mail adresidir. Kurumsal mail ile işletmenizin güvenilir bir imaj sergilemesine yardımcı olun. Kurumsal mail açmak için güvenilir hosting hizmeti bulmak artık çok zor. Outlook, Gmail gibi uyumlu mail programları ile çalışan bir mail hosting firması ile kesintisiz ve virüs yani spamsız mail iletişimi kurabilirsiniz.

Her şirket belirli bir vizyon ve misyonla, belirlediği hedeflere ulaşması çabasıyla hareket eder. İnternetin hayatımızın tüm alanına girmesiyle, ticari rekabetin alanı reel hayattan dijitale kaymış ve en küçük işletmeden en büyük şirketlere kadar tüm markalar, yeni müşteriler kazanmak, marka imajını güçlendirmek ve korumak, sürdürülebilir bir başarı yakalamak için dijital dünyanın tüm araçlarını kullanma durumuna geçmiştir.

Geleneksel yöntemlerle büyümenin artık pek mümkün olmadığı bu yeni rekabet düzeninde, işletmeler için web siteleri oluşturmak, sosyal medyada milyonlara ulaşarak ürün ve hizmetlerinin reklamını yapmak, kurumsal düzeyde tanınmış bir marka olma yolunda gereken tüm adımları atmak artık zorunluluk halini almıştır.

Oyunu kurallarına göre oynamayan işletmeler ise, kısa zamanda bu yarışta geride kalmakta başarısız olmaktadır. Şirketiniz için en önemli prestij araçlarından birisi de kuşkusuz, kurumsal bir mail adresine sahip olmak, e-posta trafiğinizi bu düzlemde yürütmek, marka imajınızı güçlendirme sürecinize bu şekilde katkı sağlamaktır.

Kurumsal Mail Nasıl Alınır?

Öncelikle şirketinize ya da markanıza özel alan adı satın almalısınız. Bu hizmeti sağlayan birçok domain firması mevcut. Kurumsal kimlik açısından “.com.tr “uzantılı bir domain almanız bir adım önde başlamanızı sağlayacaktır.  Alan adınızı “.com” olarak da alabilirsiniz. Bu durumda herhangi bir belge göndermenize de gerek kalmaz. Kurumsal imaj açısından daha etkili olan .com.tr uzantılı domain alımlarında kaşeniz ve ticaret sicil gazetesi beyanınız istenmektedir.

İlginizi çekebilir:  WordPress Category Yazısı Nasıl Kaldırılır?

Domain adı alındıktan sonra ikinci aşamada web hosting hizmeti almanız gerekli. Bunu da domain aldığınız firmadan ya da farklı bir hosting firmasından temin edebilirsiniz. Web hosting alırken güvenilir ve kaliteli bir firmadan almanız önemlidir.

Domain ve web hosting alınıp, şirketinizin web sitesi hazır olduğunda kurumsal mail hizmeti sağlayan firmalardan bu hizmeti satın alabilirsiniz. Ücretli ya da düşük bir ücretle Gmail veya yandex gibi firmalardan da almak mümkün. Ancak en iyisi belirttiğimiz gibi özel olarak kurumsal mail hizmeti sağlayan bir firmadan hizmet almanızdır. Bu özelleştirebilir bir arayüze sahip olması, kota sınırı açısından departmana göre bölümleme yapabilme, daha iyi güvenlik ayarları gibi birçok noktadan tercih etmeniz gereken bir durumdur.

Kendi kurumsal mail hesabınızın olması size hareket özgürlüğü sağlar. Bütçenize en uygun şekilde e-posta disk alanı alabilir, sınırsız mail hesabı aktif edebilir, istenmeyen e-posta iletilerini filtreleyerek güvenli şekilde mail trafiği yapabilir, bilgileri yedekleyerek kontrolünüzü güçlendirebilirsiniz.

Kurumsal Mail Spam Güvenliği
Kurumsal Mail Spam Güvenliği

Kurumsal E-Posta Adresine Giriş Nasıl Yapılır?

Kurumsal e-posta hesabına giriş için kullanılan belirli giriş sayfaları bulunmaktadır. E-posta sunucu hizmeti sağlayan firmaların en çok kullandıkları e-posta / mail girişi linkleri ise şu şekildedir;

  • com/webmail
  • alanadiniz.com
  • alandiniz.com

Kurumsal Mail Hizmeti Alacağınız Firmayı Araştırın!

Şirketiniz için kurumsal mail hizmeti almak istediğinizde, şu faktörleri göz önünde bulundurarak tercih yapmalısınız:

Referansları sağlan olan kendini kanıtlamış firmaları tercih edin.

Sunucu güvenliği açısından ülkemizde de artık zorunlu bir uygulama olan DKIM, SPF gibi standartları sistemlerine entegre etmiş firmalarla çalışmalısınız.

Teknik destek birimi iyi olan, sıkıştığınızda size günün her saatinde en iyi şekilde teknik destek hizmeti sağlayan firmalara yönelin.

Ucuz olmasından ziyade kaliteye önem verin. Bu anlamda fiyat analizi yaparken kalite standartlarından taviz vermeyin.

Kurumsal mail ihtiyaçlarınız da sizin için gerekli tüm hizmetleri eksizsiz yerine getiren firmamızı tercih edebilirsiniz bize buradan ulaşabilirsiniz.

Kurumsal Mail Açmak Ne Sağlar?

Kurumsal posta hesabı kullanmanın şirketler açısından birçok faydası bulunmakta. En önemli avantajları ise;

  • Kurumsal mail adresi kullanan şirketler, kısa zamanda tanınmaktadır. Şirket tarafından gönderilen her e-posta adresinde şirketin adı ya da markası geçtiğinden bu en hızlı reklam pazarlaması anlamına gelmektedir. Özellikle yeni kurulmuş işletmeler açısından marka haline gelmek gerçekten zor ve pahalı bir süreçtir. Bu açıdan bakıldığında kurumsal mail kullanmak stratejik bir değere sahiptir.
  • Kurumsal mail kullanmak, iş hayatınızı özel hayatınızdan ayırmanıza yardımcı olur. Kişisel mail adresinizle, kurumsal mail adresinizi ayırarak hayatınızın daha planlı, düzenli şekilde akışını sağlar. Bu da size verimlilik ve etkili zaman yönetimi gibi faydalar getirir.
  • Departmanlarınızın ve çalışanlarınızın çalışma performanslarınızı ölçebilmenizi sağlar. Örneğin; müşteriler tarafından iletilen istek, öneri, şikayet ya da sipariş gibi taleplere ne kadar zaman sonra dönüş yapıldığını görebilir ve takip edebilirsiniz.
  • Kurumsal mail kullanmak, gönderilen e-postaların daha yüksek oranda alıcıya ulaşmasını sağlar. Düzgün yapılandırılmış kurumsal e-postalar, standart maillere göre daha yüksek düzeyde teslim oranına sahiptir. Spama ya da gereksiz mail klasörüne düşme ihtimali düşüktür. Kurumsal mail kullanan şirketlerin e-posta sunucularında, DKIM ve SPF gibi protokoller tanımlandığından, alıcı tarafa kolayca ulaşmakta ve okunabilirliği artarak etkisi ortaya çıkmaktadır.
  • Kurumsal mail kullanmak, şirketin ihtiyaçlarına göre mail kotasının ayarlanabilmesini sağlar. Böylece çok aktif çalışan bölüme daha çok kaynak ayırmanızı sağlayarak verimliliği arttırır.
  • Kurumsal mail uzantısı ile çalışmak, web sitenize de ziyaretçi kazandırır. Şirketinize ait alan adı ile gönderilen iletilerde, alıcılar web sitenize girerek şirketiniz hakkında bilgi edinebilir ve yeni müşteri kazanma noktasında elinizi güçlendirebilirsiniz.
  • Herkesin kullandığı mail uzantıları ile iş yapan şirketlerin, itibar kaybı yaşadığı bir gerçektir. Marka algısının öne çıktığı rekabet koşullarında, her firmanın kurumsal düzeyde bir marka imajı oluşturması görünürlülüğünü arttırması ve rakiplerinin arasından sıyrılabilmesi açısından önemlidir.
  • Kurumsal mail tercih eden şirketlere gönderilen mailler, filtreden geçirilir ve sahte kişilerden gelen zararlı ve çöp mailler sistem tarafından ayıklanarak gerçek kişilerden ve şirketlerden gelen maillerin size ulaşmasını sağlar.
  • Kurumsal mail kullanan şirket sahipleri ve çalışanları, mobil uyumlu cihazlar üzerinden kolayca e-posta gönderebilir ve gelen iletileri okuyabilirler. Böylece ofis ortamına bağlı kalmadan, günün her saatinde ve her yerden çalışabilmeniz mümkündür.
İlginizi çekebilir:  Wordpress Japonca İndex Sorunu

Özetle, kurumsal mail kullanmak, sınırsız sayıda mail açmanızı, e-posta hizmetini size sağlayan firmadan günün her saatinde teknik destek alabilmenizi, müşterilerinize doğrudan ve hızlı şekilde ulaşmanızı, markanızın tanınmasını, satış ve pazarlama için reklam giderlerinizin azaltılmasını sağlar.

Kurumsal Mail için Web Sitesi Gerekli mi?

Web sitesi şirketiniz, ürünleriniz, hizmetleriniz hakkında ziyaretçilere bilgi sunan, e-ticaret alanında iseniz, ürünlerinizi satın alabilecekleri online mecradır. Şirketinizin hakkında detaylı bilgi almak, referanslarınızı görmek ve size ulaşmak için iletişim kurabilecekleri bir yerdir. Kurumsal mail için zorunlu olmasa da, dijital pazarlama uzmanları mutlaka bir web sitesine sahip olmanızı önermektedir. Bunu şöyle açıklamak mümkündür;

Şirket maili ile gönderdiğiniz e-postayı okunan kişiler, mail uzantısında şirketinizin alan adını görüp, sitenize girmek isteyeceklerdir. Eğer web siteniz aktif olarak kullanılabilir durumda değilse, bu potansiyel müşterilerinizi kaçırmanız anlamına gelir. Ayrıca, çoğu firmanın web sitesi olduğundan, bunu bir eksiklik olarak görebilir ve size karşı izlenimleri olumsuz bir hale dönüşebilir.

Günümüzde toplu mail hizmeti alarak, mail pazarlaması yapan birçok şirket bu şekilde web sitelerine ziyaretçi çekmekte, en uygun şekilde reklam, satış ve pazarlama hizmeti yaparak büyümektedir. Dolayısıyla, her açıdan kurumsal mail kullanan işletmelerin web sitelerinin olması önem arz etmektedir.

Kurumsal Mail Örnekleri ve Çeşitleri

Kullanım açısından bakıldığında kurumsal mailler iki şekilde açılmakta. Birincisi çalışanların ya da yöneticilerin kendi isimleri ile açtıkları kurumsal mail adresleri. Ad.soyad@sirketadi.com şeklinde kullanılan bu e-posta adresleri kişiye özel kurumsal mail adresleridir.

Müşterinin kendini özel hissetmesini sağlamaktadır. Ayrıca bu şekilde yapılandırılmış kurumsal mail hesaplarının performans analizi takip edilebilmekte ve şirket çalışanlarının gönderdikleri mail ve cevapladıkları mailler okunarak, çalışma hızı, alanına olan yetkinliği gibi bilgilere ulaşmak mümkün olmaktadır.

Kurumsal Mail
Kurumsal Mail

Diğer kurumsal mail hesabı ise, departmanlara göre yapılandırılma şekli ile olmakta. info@sirketadi.com, muhasebe@sirketadi.com gibi. Bu şekilde müşteriler, muhasebe ile iligi e-posta adresi üzerinden, doğrudan muhasebe departmanına ulaşabilmekte ve ödemeler hakkında bilgi alış- verişinde bulunabilmektedir. Departman şeklindeki bölümleme, karışıklığı önlemekte, şirketin kurumsal bir çizgide organize biçimde çalışmasını sağlamaktadır.

Peki Kurumsal Mail Kullanmak Neden Bu Kadar Önemli?

Herkes tarafından kullanılan ve kişisel mail olarak talep gören Gmail, Hotmail, Yandex, Yahoo uzantılı mail adresleri ne yazık ki, kurumsallıktan çok uzak bir noktada. Bunun nedeni e-posta uzantısında saklı. Şirketinizin böyle bir mail adresine sahip olması ve iş ortaklarınızla ve müşterilerinizle devam ettirdiğiniz iletişimde sıradan bir firma olduğunuz düşünülmekte ve kurumsal gücünüz bundan zarar görmektedir.

Şirketinize ait domain ya da marka uzantısı ile açılan e-posta hesapları ise, kurumsal imaj ve güçlü bir marka algısı sağlamakta ve bu da şirketinizin kalite algısına katkı sağlamaktadır. Robert Bosch’un meşhur sözünü unutmayın: “İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim”.

Güven ticari ilişkilerde mutlak belirleyicidir. Uzun vadede büyüme hedeflerinize varmanız, insanların şirketinize ve markanıza güven duyması, marka sadakati ile size bağlanmasıyla mümkün. Bu noktadan bakıldığında, kurumsal mail kullanmak, büyüme hedeflerinizle örtüşen bir hamle olacaktır.

 Kurumsal Mail Adresleri Neden Önemlidir?

Kurumsal e-posta, işletmeler için yeni müşteriler elde etmek, iş ortaklarıyla hızlı ve etkili bir iletişimin sağlanması, önemli belgelerin güvenli şekilde karşı tarafa iletilmesi, şirket içindeki hiyerarşik çalışma düzeninin oluşması, şirket personelinin performans analizi, e-mail pazarlama yöntemleri ile uygun şekilde reklam ve pazarlama süreçlerinin yönetilmesi açısından önemlidir.

Kurumlar ve işletmeler de tıpkı insanlar gibi bir statüye sahiptir. Sektöre yeni girmiş bir şirketin kendi alan adı ya da markasına sahip bir mail uzantısına sahip olması büyük bir artıdır. Kurumsal telefon numarası kullanmanın sağladığı avantaj gibi, kurumsal mail kullanmak da, şirketinizin imajına katkı sağlar. İnsanlar güvenmedikleri firmalara çekinerek yaklaşmakta, ürün ve hizmetlerinden yararlanmak için daha seçici olmaktadır. Marka sadakati oluşturmak için kurumsal mail artık gerekli bir kanaldır.

İlginizi çekebilir:  IMAP Hesap Kurulumu

Ücretsiz olan, gmail, hotmail, yandex gibi mail uzantıları işletmenizi temsil etmekten uzaktır. Bu şekilde gönderdiğiniz mailleriniz hem potansiyel müşterileriniz hem de iş ortaklarınız açısından pek bir değeri yoktur. Kurumsal bir nitelik taşıyan info@sirketadi.com gibi bir mail adresi size prestij katacak, saygınlığınızı arttıracak ve şirketinizin belirlediği hedefe daha kısa zamanda ulaşmanıza yardım edecektir.

Etkili Kurumsal E-posta Kullanımı için Tavsiyeler

Kurumsal mail kullanan şirketlerin, daha etkili şekilde dönüşler alması için bazı ipuçlarına değineceğiz;

  • Konu başlığını yazarken yenilikçi olun. Gönderdiğiniz e-postanın, alıcı kişi ya da firma tarafından fark edilmesi için dikkat çekici bir başlık iyi olabilir. Okuma isteği uyandıran bir başlık, hedefe nokta atışı yapmanızı sağlar.
  • Belli bir kişi ya da firmaya gönderdiğiniz e-postalarda, karşı tarafı araştırıp, duygusal bir bağ kurduracak, size güven sağlamasını sağlayacak bir dil kullanın. Müşterilerinizin neye ihtiyaç duyduğunu iyi analiz edebilir ve onlara ihtiyaç duydukları hizmeti sunacağınızı ifade ederseniz etkili dönüşümler yakalayabilirsiniz.
  • Mobil cihazların herkes tarafından kullanılmasıyla, mail gönderilerinin mobile uygunluğu da önem kazandı. Mail sisteminizin mobile uyumlu olmasını sağlayın. Doğru şekilde optimize edilmemiş bir maille başarıyı yakalamak hiç de kolay olmayacaktır.

Kurumsal Mail İçin Gerekli Güvenlik Ayarları Nasıl Yapılır?

Teknik olarak detaylı bilmeniz gerekmese de, kurumsal mail sunucularında standart güvenlik ayarları açısından DKIM ve SPF gibi temel parametreler geçerlidir. Ülkemizde de, yakın zamanda tüm kurum ve kuruluşların bu standartları karşılayacak şekilde hareket etmeleri duyuruldu. Bu şu açıdan önemlidir.

Gerekli teknik ayarları olmayan mail sunucularından gönderilen her türlü e-posta gelen kutusuna değil, spam ya da gereksizler klasörüne düşecek. Bu da firmanız açısından prestij kaybı ve müşteri kaybı demektir. Hizmet aldığınız firmaya mutlaka bu ayarların doğru şekilde konumlandırıldığından emin olmalısınız.

Kurumsa Mail SPF Kaydı

SPF kaydı, e-posta adreslerine gelen iletilerin ayrıştırılarak spam olanların engellenmesine yönelik bir güvenlik yapılandırmasıdır. Şu şekilde çalışır: gönderen kaydının kendisinde, etki alanınızdan e-posta iletileri göndermesine izin verilen posta sunucularının IP’si listelenir.

Alıcı sunucu, SPF kaydını kontrol eder ve yayın onaylanmış bir sunucudan gönderilmezse mesajlar engellenir.

Her posta alanı için yalnızca bir SPF oluşturulabilir. Kural olarak, e-posta sunucu hizmeti sağlayan firmalar, temel SPF yapılandırması için gerekli talimatları yerine getirmek zorundadır.

E-Posta DKIM Teknolojisi

DKIM teknolojisi, e-posta meşruiyetinin kalitesini artırmak için istenmeyen posta önleme ve kimlik avı önleme tekniklerini birleştirir. Bu teknoloji, gönderenin etki alanına bağlı olarak mektuba dijital bir imza ekler.

Alıcı sunucu bunu otomatik olarak okur ve kara listelerle eşleştirir. Bu teknoloji, biri harf için bir imza oluşturan ve ikincisi bu imzanın şifresini çözebilen bir çift anahtarla çalışır. Başlıkları oluşturma sırasında veya bir mektup gönderirken tahrif edilmekten korumak için DKIM gereklidir.

google newsinstagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

takipçi satın al instagram takipçi satın al twitter takipçi satın al tiktok takipçi satın al youtube abone satın al facebook takipçi satın al twitch takipçi satın al porno izle