Bilişim Teknolojileri

Kurumsal Mail: İşletmeler İçin En İyi E-Posta Servisi

Kurumsal Mail, hizmet ve faaliyet alanı ne olursa olsun, her şirket ve işletme için vazgeçilmez bir araçtır. Ortaklar ve müşterilerle yazışmaları, yapısal birimler ve bireysel çalışanlar arasında dahili belge akışını etkili bir şekilde organize etmenizi sağlar. Kurumsal Mail açmak için hosting ve kurulum desteği veren bir e-posta servisi ile çalışmanız en doğru karardır.

Kurumsal posta yardımı ile bilgi akışlarını yönetebilir, yazışmaları kontrol edebilir, gelen elektronik postaları kategorilere ayırabilir ve daha birçok görevi yerine getirebilirsiniz. Doğru etki alanı ve adın seçilmesi koşuluyla, kurumsal mail, akılda kalıcı bir şirket tanımlayıcısıdır.

Kurumsal Mail Nedir?

Kurumsal Mail, şirketinize ya da markanıza ait olan alan adı (domain) uzantılı olan e-mail adresidir. Sıradan mail adreslerinden farklı olarak, size kurumsal bir görünüm kazandırır. Profesyonel düzeyde iş yapmak isteyen her şirket için gerekli bir araç olan kurumsal mail, birden fazla departman ya da çalışana ayrı ayrı tanımlanan özel mail adresleriyle işletmenizin kontrol edilebilir bir yapıda olmasına yardımcı olur.

Pek çok e-posta hizmeti, bir hesap oluşturmanızı ve tamamen ücretsiz olarak e-posta hizmeti almanızı sağlar. (Gmail, Hotmail, Yandex v.b) Bireysel anlamda bu tip e-posta servislerinden yararlanmak kolaylık sağlayabilir.

Ancak Şirket / Firma / İşletme düzeyinde faaliyet gösteriyorsanız, marka imajınızın müşteriler ve iş ortaklarınız nezdinde güçlü olması, güven verici bir etki oluşturabilmeniz, daha sistemli ve kullanışlı bir iletişim ağının oluşturulması, satış – pazarlama süreçlerinin organize bir şekilde yürütülebilmesi gibi birçok nedenden dolayı kurumsal mail tercih etmeniz önemlidir.

Kurumsal mail, etki alanı (uzantısı) size ait olan ve Gmail, Yahoo, Yandex ya da Hotmail gibi herhangi bir mail hizmeti sağlayıcısıyla ilişkili olmayan bir e-postadır, info@sirketadi.com kurumsal e-postaya örnek verilebilir.

Ülkemizde şirket maili, info mail gibi isimlerle de bilinen kurumsal mail, hem şirket çalışanları açısından uygun bir iletişim aracıdır hem de müşteri ve iş ortaklarınızla sağlıklı etkileşim kurmanızda en etkili kanallardan birisidir.

Kurumsal Mail Ne işe Yarar?

Kurumsal Elektronik Posta Adresi; şirketinize bağlı olarak oluşturduğunuz mail adresidir. Kurumsal mail açmak için güvenilir hosting hizmeti bulmak artık çok zor. Outlook, Gmail gibi uyumlu mail programları ile çalışan bir mail hosting firması ile kesintisiz ve virüs yani spamsız mail iletişimi kurabilirsiniz.

Kurumsal e-posta, işletmeler için çok yönlü faydalar sunan bir uygulamadır. Dijital dönüşüme ayak uyduran girişimci firmalar için kurumsal e-posta açmak ve kullanmak şunları sağlar:

  • Elektronik posta adresi kullanmak, şirket imajını güçlendirir, marka bilincini arttırır, kurumsal kimliğin oluşumunu hızlandırır.
  • Kurumsal mail; reklam, tanıtım ve pazarlama için harcanacak bütçeyi düşürür. Yeni müşteri kazanımında, güven ve itibar etkisi ile pozitif büyüme sağlar.
  • Şirketler için mail güvenliği son derece önemlidir. Özellikle veri hırsızlığı gibi durumlara karşı, kurumsal mail servisi kullanmak, güvenlik risklerini ortadan kaldırır.
  • Şirket içi departmanlara ayrı ayrı mail adresi tanımlanarak, kurum içi iletişimin güçlenmesini sağlar. Kurum içi iletişimi hızlandırır, iş süreçlerinin takibini kolaylaştırır.
  • Müşterilerin her departmana özel tanımlanmış özel mail adresi üzerinden ileti göndermesi ile karmaşık mail sorunlarını ortadan kaldırır. Otomasyonu hızlandırarak kurumsal marka imajının müşteri nezdinde oluşmasında etkilidir. (info@, muhasebe@, destek@ gibi)
  • Potansiyel müşteriler, ücretsiz posta sunucularındaki posta kutularının aksine her zaman şirketin adını yansıtan akılda kalıcı bir isme dikkat ederler.

Kurumsal Mail Nasıl Alınır?

Kurumsal Mail açmak için öncelikle şirketinize ya da markanıza özel alan adı satın almalısınız. Bu hizmeti sağlayan birçok domain firması mevcut. Kurumsal kimlik açısından “.com.tr “uzantılı bir domain almanız bir adım önde başlamanızı sağlayacaktır.  Alan adınızı “.com” olarak da alabilirsiniz. Bu durumda herhangi bir belge göndermenize de gerek kalmaz. Kurumsal imaj açısından daha etkili olan .com.tr uzantılı domain alımlarında kaşeniz ve ticaret sicil gazetesi beyanınız istenmektedir.

Domain adı alındıktan sonra ikinci aşamada web hosting hizmeti almanız gerekli. Bunu da domain aldığınız firmadan ya da farklı bir hosting firmasından temin edebilirsiniz. Web hosting alırken güvenilir ve kaliteli bir firmadan almanız önemlidir.

Domain ve web hosting alınıp, şirketinizin web sitesi hazır olduğunda kurumsal e-posta hizmeti sağlayan firmalardan bu hizmeti satın alabilirsiniz. Ücretli ya da düşük bir ücretle Gmail veya yandex gibi firmalardan da almak mümkün. Ancak en iyisi belirttiğimiz gibi özel olarak kurumsal mail hizmeti sağlayan bir firmadan hizmet almanızdır. Bu özelleştirebilir bir ara yüze sahip olması, kota sınırı açısından departmana göre bölümleme yapabilme, daha iyi güvenlik ayarları gibi birçok noktadan tercih etmeniz gereken bir durumdur.

Kendi kurumsal mail hesabınızın olması size hareket özgürlüğü sağlar. Bütçenize en uygun şekilde e-posta disk alanı alabilir, sınırsız mail hesabı aktif edebilir, istenmeyen e-posta iletilerini filtreleyerek güvenli şekilde mail trafiği yapabilir, bilgileri yedekleyerek kontrolünüzü güçlendirebilirsiniz.

Kurumsal Mail Spam Güvenliği

Kurumsal E-Posta Adresine Giriş Nasıl Yapılır?

Günümüzde e-posta, bir telefon numarası kadar önemli bir iletişim aracıdır. Dünya nüfusunun oluşturan 7,7 milyar kişinin 3,7 milyar posta hesabı var. E-posta, iş yerinde iletişim, sosyal ağlara ve anlık mesajlaşma programlarına kaydolmak için, devlet kurumlarına resmi sorgular için kullanılır.

Kurumsal e-posta hesabına giriş için kullanılan belirli giriş sayfaları bulunmaktadır. E-posta sunucu hizmeti sağlayan firmaların en çok kullandıkları e-posta / mail girişi linkleri ise şu şekildedir;

  • com/webmail
  • alanadiniz.com
  • alandiniz.com

E-Posta Hizmeti Alacağınız Firmayı İyi Seçin!

Şirketiniz için kurumsal e-posta hizmeti almak istediğinizde, şu faktörleri göz önünde bulundurarak tercih yapmalısınız:

  • Referansları sağlan olan kendini kanıtlamış firmaları tercih edin.
  • Sunucu güvenliği açısından ülkemizde de artık zorunlu bir uygulama olan DKIM, SPF gibi standartları sistemlerine entegre etmiş firmalarla çalışmalısınız.
  • Teknik destek birimi iyi olan, sıkıştığınızda size günün her saatinde en iyi şekilde teknik destek hizmeti sağlayan firmalara yönelin.
  • Ucuz olmasından ziyade kaliteye önem verin. Bu anlamda fiyat analizi yaparken kalite standartlarından taviz vermeyin.

Kurumsal mail ihtiyaçlarınız da sizin için gerekli tüm hizmetleri eksizsiz yerine getiren firmamızı tercih edebilirsiniz bize buradan ulaşabilirsiniz.

Kurumsal Mail Örnekleri

Kullanım açısından bakıldığında kurumsal mailler iki şekilde açılmakta. Birincisi çalışanların ya da yöneticilerin kendi isimleri ile açtıkları kurumsal mail adresleri. Ad.soyad@sirketadi.com şeklinde kullanılan bu e-posta adresleri kişiye özel kurumsal mail adresleridir.

Adsoyad@sirketadi.com – örnek: halillacin@halillacin.com.tr

Ad@sirketadi.com – örnek: halil@halillacin.com.tr

Ad.soyad@sirketadi.com – örnek: halil.lacin@halillacin.com.tr

departman@sirketadi.com – örnek: muhasebe@halillacin.com.tr

Müşterinin kendini özel hissetmesini sağlamaktadır. Ayrıca bu şekilde yapılandırılmış kurumsal mail hesaplarının performans analizi takip edilebilmekte ve şirket çalışanlarının gönderdikleri mail ve cevapladıkları mailler okunarak, çalışma hızı, alanına olan yetkinliği gibi bilgilere ulaşmak mümkün olmaktadır.

Diğer kurumsal mail hesabı ise, departmanlara göre yapılandırılma şekli ile olmakta. info@sirketadi.com, muhasebe@sirketadi.com gibi. Bu şekilde müşteriler, muhasebe ile iligi e-posta adresi üzerinden, doğrudan muhasebe departmanına ulaşabilmekte ve ödemeler hakkında bilgi alış- verişinde bulunabilmektedir. Departman şeklindeki bölümleme, karışıklığı önlemekte, şirketin kurumsal bir çizgide organize biçimde çalışmasını sağlamaktadır.

 Kurumsal E-Posta Adresi Kullanmanın Avantajları

Kurumsal e-posta, işletmeler için yeni müşteriler elde etmek, iş ortaklarıyla hızlı ve etkili bir iletişimin sağlanması, önemli belgelerin güvenli şekilde karşı tarafa iletilmesi, şirket içindeki hiyerarşik çalışma düzeninin oluşması, şirket personelinin performans analizi, e-mail pazarlama yöntemleri ile uygun şekilde reklam ve pazarlama süreçlerinin yönetilmesi açısından önemlidir.

Kurumlar ve işletmeler de tıpkı insanlar gibi bir statüye sahiptir. Sektöre yeni girmiş bir şirketin kendi alan adı ya da markasına sahip bir mail uzantısına sahip olması büyük bir artıdır. Kurumsal telefon numarası kullanmanın sağladığı avantaj gibi, kurumsal mail kullanmak da, şirketinizin imajına katkı sağlar. İnsanlar güvenmedikleri firmalara çekinerek yaklaşmakta, ürün ve hizmetlerinden yararlanmak için daha seçici olmaktadır. Marka sadakati oluşturmak için kurumsal mail artık gerekli bir kanaldır.

Ücretsiz olan, gmail, hotmail, yandex gibi mail uzantıları işletmenizi temsil etmekten uzaktır. Bu şekilde gönderdiğiniz mailleriniz hem potansiyel müşterileriniz hem de iş ortaklarınız açısından pek bir değeri yoktur. Kurumsal bir nitelik taşıyan info@sirketadi.com gibi bir mail adresi size prestij katacak, saygınlığınızı arttıracak ve şirketinizin belirlediği hedefe daha kısa zamanda ulaşmanıza yardım edecektir.

Etkili Kurumsal E-posta Kullanımı için Tavsiyeler

Kurumsal mail kullanan şirketlerin, daha etkili şekilde dönüşler alması için bazı ipuçlarına değineceğiz;

  • Konu başlığını yazarken yenilikçi olun. Gönderdiğiniz e-postanın, alıcı kişi ya da firma tarafından fark edilmesi için dikkat çekici bir başlık iyi olabilir. Okuma isteği uyandıran bir başlık, hedefe nokta atışı yapmanızı sağlar.
  • Belli bir kişi ya da firmaya gönderdiğiniz e-postalarda, karşı tarafı araştırıp, duygusal bir bağ kurduracak, size güven sağlamasını sağlayacak bir dil kullanın. Müşterilerinizin neye ihtiyaç duyduğunu iyi analiz edebilir ve onlara ihtiyaç duydukları hizmeti sunacağınızı ifade ederseniz etkili dönüşümler yakalayabilirsiniz.
  • Mobil cihazların herkes tarafından kullanılmasıyla, mail gönderilerinin mobile uygunluğu da önem kazandı. Mail sisteminizin mobile uyumlu olmasını sağlayın. Doğru şekilde optimize edilmemiş bir maille başarıyı yakalamak hiç de kolay olmayacaktır.

Kurumsal Mail

Kurumsal Mail İçin Gerekli Güvenlik Ayarları Nasıl Yapılır?

Teknik olarak detaylı bilmeniz gerekmese de, kurumsal mail sunucularında standart güvenlik ayarları açısından DKIM ve SPF gibi temel parametreler geçerlidir. Ülkemizde de, yakın zamanda tüm kurum ve kuruluşların bu standartları karşılayacak şekilde hareket etmeleri duyuruldu. Bu şu açıdan önemlidir.

Gerekli teknik ayarları olmayan mail sunucularından gönderilen her türlü e-posta gelen kutusuna değil, spam ya da gereksizler klasörüne düşecek. Bu da firmanız açısından prestij kaybı ve müşteri kaybı demektir. Hizmet aldığınız firmaya mutlaka bu ayarların doğru şekilde konumlandırıldığından emin olmalısınız.

Kurumsal Mail: SPF Kaydı Nasıl Yapılır?

SPF kaydı, e-posta adreslerine gelen iletilerin ayrıştırılarak spam olanların engellenmesine yönelik bir güvenlik yapılandırmasıdır. Şu şekilde çalışır: gönderen kaydının kendisinde, etki alanınızdan e-posta iletileri göndermesine izin verilen posta sunucularının IP’si listelenir.

Alıcı sunucu, SPF kaydını kontrol eder ve yayın onaylanmış bir sunucudan gönderilmezse mesajlar engellenir.

Her posta alanı için yalnızca bir SPF oluşturulabilir. Kural olarak, e-posta sunucu hizmeti sağlayan firmalar, temel SPF yapılandırması için gerekli talimatları yerine getirmek zorundadır.

Kurumsal Mail: DKIM Kaydı Nasıl Yapılır?

DKIM kaydı, e-posta meşruiyetinin kalitesini artırmak için istenmeyen posta önleme ve kimlik avı önleme tekniklerini birleştirir. Bu teknoloji, gönderenin etki alanına bağlı olarak mektuba dijital bir imza ekler.

Alıcı sunucu bunu otomatik olarak okur ve kara listelerle eşleştirir. Bu teknoloji, biri harf için bir imza oluşturan ve ikincisi bu imzanın şifresini çözebilen bir çift anahtarla çalışır. Başlıkları oluşturma sırasında veya bir mektup gönderirken tahrif edilmekten korumak için DKIM gereklidir.

Sıkça Sorulan Sorular

E-posta şifremi unuttum, nasıl bulabilirim?

E-posta adresi her zaman kişisel hesabınızda görüntülenebilir ve “Posta ayarları” nda parolayı değiştirebilirsiniz. Kural olarak, şifre görüntülenemez, yalnızca geri yüklenebilir. Bunu yapmak için ya eski parolayı girmeniz ya da bir yedek e-posta ya da telefon numarası girmeniz gerekir. Postanıza veya telefonunuza geçici bir parola gönderilecek ve bununla posta hesabınıza giriş yapıp “Ayarlar” da yeni bir parola belirleyebileceksiniz.

Aslında, bir kullanıcı adı ve şifre, mail oluşturmak için yeterlidir. Ancak modern posta sistemleri genellikle bir telefon numarası veya yedek bir e-posta adresi ister, böylece kullanıcı şifresini unutursa postaya erişim geri yüklenebilir.

Kurumsal Mail için Web Sitesi Gerekli mi?

Web sitesi şirketiniz, ürünleriniz, hizmetleriniz hakkında ziyaretçilere bilgi sunan, e-ticaret alanında iseniz, ürünlerinizi satın alabilecekleri online mecradır. Şirketinizin hakkında detaylı bilgi almak, referanslarınızı görmek ve size ulaşmak için iletişim kurabilecekleri bir yerdir. Kurumsal mail için zorunlu olmasa da, dijital pazarlama uzmanları mutlaka bir web sitesine sahip olmanızı önermektedir.

Telefondan e-posta hesabı nasıl açılır?

Android uyumlu mobil telefonlarda e-posta kurulumu şu şekilde yapılır;

  1. Telefonunuzdan Gmail ya da kullandığınız mail uygulamasına açın.
  2. Başka bir hesap ekle butonuna tıklayın.
  3. E-Posta Kurulum penceresinden “diğer” seçeneğini seçin.
  4. E-Posta (adiniz@sirketadi.com) adresinizi girip sonraki tuşuna basın.
  5. Kişisel POP3 türünü seçin.
  6. Şifrenizi girin.

E-Posta sunucusu IMAP ve SMTP Ayarları 2021

Aşağıda ki ayarlar kullandığınız ya da satın aldığınız E-Posta servisine göre değişiklik gösterebilir.

  • IMAP sunucu: mail.alanadiniz.com
  • Port: 143
  • Güvenlik (Security type): Hayır (None)
  • Sunucudan silinsin mi (Delete email from server): Hiç bir zaman (never) ve  ileri (Next) butonuna tıklayın
  • SMTP sunucu (SMTP Server): mail.alanadiniz.com
  • Port: 587
  • Güvenlik (Security Type): Hayır (None)
  • Giriş Gerekiyor (Require sign-in): işaretli
  • Kullanıcı adı: adiniz@alanadiniz.com
  • Şifreniz: ******
  • ve ileri (Next) ve tekrar ileri (Next)  butonuna tıklayın
  • Hesabınıza bir isim verin
  • ve Son (Done) tıklayın.

E-Posta Gönderirken CC, TO ve BCC Nedir?

CC: Bilgi anlamına gelir. Bu kısıma eklediğiniz mail adresleri doğrudan alıcı olmasa da bilgilendirme amaçlı olarak bir mailin kopyası da kişiye gider.

TO: Alıcı anlamana gelir. Gönderilen mailin kişi ya da kişiler bu alana yazılır. Virgül kullanıldığında çoklu gönderim yapılır.

BCC: Gizli kopya anlamına gelir. Bu alana yazdığınız kişinin mailine diğer kişilere gönderdiğiniz mailin bir kopyası gider. Ancak asıl mail alıcısı sizin bu maili BCC alanına yazdığınız kişiye gönderdiğinizi göremez.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

takipçi satın al instagram takipçi satın al instagram beğeni satın al twitter takipçi satın al youtube abone satın al facebook takipçi satın al takipci33.com