SEO

2021 Yılında İçerik İçin 5 SEO Trendi Nedir?

İçerik için 2021 yılının 5 SEO Trendi nelerdir? İçerik üreticilerin daha kaliteli içerik üretmesi ve SEO uyumlu içerikler için neler yapması gerekiyor sizlerle bu konuyu konuşalım.

2020 yılında yaşadığımız salgın hastalık nedeniyle birçok iş sahibi zarar gördü. Hala kapalı kalan iş yerleri var. 2021 yılında Dijital Medyanın değeri geçtiğimiz yıllara göre daha çok artacağı artık ön görülür hale geldi. Önceden ürününüzü vitrinde sergileyip ve müşterinize dil döküp müşterinizi ikna ediyordunuz ama şimdi işler değişti.

O günleri ardımızda bıraktığımızı söylemek doğru olur. Niş bir ürüne sahip olabilirsiniz. Ama Dijital Medyada yoksanız ne kadar niş olursa olsun herhangi bir şey ifade etmiyor. Hedef kitleniz artık çevrimiçi alanlarda aktif halde. Online ortamlarda kendinizi ifade edemezseniz işletmenizin zarar edeceğini kesin olarak söyleyebilirim.

2021 Yılında İçerik İçin 5 SEO Trendi Nedir?

2021 yıılında içerik için 5 SEO Trendi; Okunabilirlik ve SEO, Mobil Optimizasyon, Sesli Arama, Video içerik olmak üzere belirli başlıklar inceleyeceğiz.

İşletmeniz hangi sektörde olursa olsun Google da yer almak zorundasınız. Eğer bir web siteniz varsa ikinci adamınız site içeriği olmalıdır. Arama yapanların %90’ı ilk sayfada çıkan web site ve işletmeleri tercih etmektedir. Siz geride kalmaya devam mı edeceksiniz? Hala ne yapacağım nasıl Google ilk sayfalara geleceğim diye bir düşünceniz varsa, bana ulaşabilirsiniz.

Eğer daha önceden web siteniz varsa, aktif ve güncel değilse artık 2021 trendlerine uygun hale getirmelisiniz. Bu işleme içeriklerinizi güncelleyerek başlayabilirsiniz. Bunun için 2021 yılında içerik için 5 SEO Trendini takip etmelisiniz. SEO çalışması yapmak için önce içerik analizi ve içerik düzenlemesi yaparak Google ve diğer arama motorlarında üst sıralarda olabilmek için yapmanız gerekenler için bir strateji kullanmalısınız.

İçeriklerinizi arama motorları için optimize etmek size zor gelebilir ama sonuç sizi memnun edecektir. SEO sürekli değişen ve kendini geliştiren bir yapıdır. Rakiplerinizi araştırıp, analiz etmelisiniz. Aynı hedef kitleye hitap ettiğiniz için size bazı ipuçları verebilir.

İçerik İçin 5 SEO Trendi

2021 yılı için SEO Trendleri ve Kaliteli içerik üretmek için nelere dikkat etmelisiniz?

1- Okunabilirlik ve SEO

İçeriklerinizi oluştururken okunabilirlik ve SEO indeksine özen göstermelisiniz. Son zamanlarda insanların birçoğunda dikkat eksikliği olduğunu göz önünde bulundurursak sabırsız bir kitle ile karşı karşıya olduğumuzu söyleyebilirim. Çok fazla bilgi akışı olduğu dijital dünyada sizin hazırlayacağınız içerikler kullanıcının en fazla 8-10 saniyesini alarak dikkatini çekmeyi başarmalıdır.

Bu sürede dikkatini çektiğiniz ziyaretçinizin siteniz de kalıcı olması ve içeriklerinizi okuması son derece önemlidir. Google sitenizi ziyaret eden kişilerin siteniz de ne kadar kaldığına dikkat hesaplayarak sizi arama motorlarında yukarı taşımak için bir SEO kriteri olarak görüyor bunu.

İçeriğinizin ya da makalenizin ilk amacı anlaşılır bir dil olmasıdır. Anlaşılır,  Okunaklılık ve Okunabilirlik bu 3 maddeye dikkat etmelisiniz. Bunun bir formülü ve SEO ile de ilişkisi var. Nedir bunlar?

Okunaklılık için dikkat etmeniz gerekenler;

  • Font
  • Satır aralığı
  • Hizalama
  • Punto
  • Metin rengi

Okunabilirlik için dikkat etmeniz gerekenler;

  • Kendini tekrar etmeyen kelimeler
  • Cümle ve paragraf uzunluğu
  • Akışı bozmayan kelime kullanımı
  • Metnin yazıldığı dil kuralları

SEO için dikkat etmeniz gerekenler;

  • Anahtar kelime yoğunluğu
  • Sayfa otoriterliği
  • Alan adı otoriterliği
  • Etkisiz kelimeler

Bu saydığım faktörlere dikkat ederek Okunabilirlik ve SEO ilişkisini kurabilirsiniz.

İlginizi çekebilir:  Site Hızı Ölçme ve Hızlandırma İşlemi Nedir? Nasıl Yapılır ?

2- Mobil Optimizasyon

Hala daha web sitesini mobil optimizasyonunu yapamayan firma ve kişiler var. Bunun ne kadar büyük kayıp ve sitenize zarar verdiğini size istatistiklerle söylemek istiyorum.

77 milyon mobil kullanıcısı, Türkiye nüfusunun %92’sini oluşturmaktadır.

Bu veriye göre kendi oranınızı hesaplayabilirsiniz : )

Birçok firma, küçük ya da büyük işletmelerin hepsi mobil için web sitelerini optimize etmek zorundalar. Görüntü bozukluğu, açılmayan linkler, okunurluğu olmayan içerikler gibi birçok faktör hem Google hem de ziyaretçiler için iyi şeyler değil.

Peki mobil optimizasyonunu nasıl yapabilirsiniz?

  • Başlıkları çok uzun tutmayın
  • İçerik metinlerini mobil boyutlarına göre ayarlayın
  • Makalenizi dokunabilir ekranlarla uyumlu hale getirin
  • Görselleri optimize edin
  • Tasarımsal olarak güncellemeleri yapın
  • Menüleri açılır kapanır şeklinde kullanın

Bu özellikleri kullanarak mobil optimizasyonunu yapabilir ya da bir uzmandan yardım alabilirsiniz.

3- Sesli Arama

2020 yılının ortalarında çıkan web sitelerine sesli arama eklenme özelliğini duydunuz mu?  Eğer hala haberiniz yoksa benden duydunuz. Telefonda artık birçok özelliği sesli olarak kullanıyoruz hatta mesaj yazarken bile sesli konuşup, kelimelere dökmüyor muyuz? Bizim bu özelliği çok kullandığımı tespit eden geliştiriciler Google’ın da gözünü açtı ve arama özelliğini sesli olarak geliştirmemizi önemsediği belirtti.

Sesi metne dönüştürecek arama özelliğini kullanarak bu trende ayak uydurabilirsiniz.

4- Video İçerikler

Metin içerikleri en yaygın SEO trendi olduğunu bilmeyen dijital pazarlamacı yoktur. Son zamanlarda video izlenme oranlarının ne kadar arttığını düşünürsek bununla birlikte video içerikler üretmenin de zamanı geldiğini söyleyebiliriz.

Video içerikleri arama motorundan gelen trafiği %150 olarak arttırdığı saptanmış. Güzel ve göz ardı edilemeyecek bir oran.

Birçok insan metin okumak yerine artık izlemek ya da dinlemeyi tercih ediyor. İlgi çekici video içerikler üreterek trafiğinizi arttırabilirsiniz. Google video içerik üretmeye teşvik etmek için bunu bir SEO kriteri olarak görüyor. İçeriklerinize video ekleyerek SEO için optimize etmiş olursunuz.

5- Anahtar Kelime Türleri

Sektörünüze göre seçtiğiniz doğru anahtar kelimler ile SEO çalışması yaparak hedef kitlenize ulaşmanız daha mümkündür. Bu çalışma sayesinde sitenize trafik çekebilir, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.

Fakat çok fazla ve yanlış anahtar kelime kullanımı Google tarafından ceza almanıza sebep olabilir. Google’dan ceza almamak için anahtar kelime analizi yapmalı ve birden fazla anahtar kelime türü bulmalısınız. Tek bir anahtar kelime ile çalışma yapmamalısınız.

Google da aramalar yaparak, rakiplerinizi inceleyerek anahtar kelimeler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. SEO, Google algoritması olan içerik üretimini her zaman ilk başta önemsediği kriterler arasında tutmaya devam ettiği sürece sizde içeriklerinizi önemseyip doğru şekilde üretmelisiniz. Bu nedenle içerik üretirken ve daha önceki içeriklerinizi optimize ederken bu özellikleri düşünerek hareket etmelisiniz.

Eğer bu alanda yeterli bilgiye sahip değilseniz bir uzmandan yardım alabilirsiniz. Rakiplerinizden daha başarılı olmak için bir SEO uzmanı ile görüşmek isterseniz ben her daim sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağım. Bana iletişim sayfamdan ve sosyal medya adreslerimden ulaşabilirsiniz. 🚀 Daha fazla SEO hakkında bilgi almak istiyorsanız https://halillacin.com.tr/seo/ takip edin.

instagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu