SEO

İçerik Hızı Nedir? Nasıl Hesaplanır? Seo için Önemi

İçerik hızı ile web sitenizi güçlendirin ve SEO için önemli adımlar atın.

İçerik hızı nedir? İçerik hızı nasıl hesaplanır? Seo için Önemi nedir? İçerik kalitesi nasıl olmalıdır? SEO’ya uygun içerik üretmek nasıl yapılır? İyi bir içerikle sıralamaya girebilir misiniz? SEO yapmadan içerik yeterli midir? Bu soruları ve cevapları konuşalım.

Artık 2021 yılında Web Sitesi, Blog, Sosyal Medya ve Youtube gibi dijital içerik üretilen platformlar mevcut. 10 kişiden 9’u platformlardan en az birine sahip ve içerik üreticisi. Kimisi ürün tanıtıyor, kimisi blog tutuyor, kimisi video içerik çekiyor ve kimisi de verdiği hizmetleri yazıyor. Bu kadar kişinin arasından sıyrılıp arama motorlarında çıkmak kolay mı? Sadece iyi bir içerik üreterek istenilen sonuca erişebilir miyiz? Bu konuda nasıl bir strateji uygulamamız gerekiyor? İçerik hızı bu işin neresinde?

İçerik Hızı Nedir?

İçerik hızı, Hangi platform olursa olsun ürettiğiniz içeriğin belirli bir süreden sonra rakibiniz ile karşılaştırarak ne kadar içerik ürettiğinizin ölçümüdür.

İçerik hızınızı ölçmek, stratejinizi eyleme dönüştürerek iç güdülerinizi harekete geçirir.

İçerik üreticiler her zaman en kaliteli içeriği oluşturmak için uğraşsa da rakiplerinizin nerede durduğunu tespit etmeden strateji uygulamanız sizi istediğiniz yere ulaştırmaz.

Siz haftalık 2 kaliteli içerik üretirken, rakibiniz 5 kaliteli içerik üretiyorsa. Kimin kazanacağı zaten bellidir. Bu nedenle doğru strateji her zaman önemlidir. Peki rakip tespiti yaparken nerelere dikkat etmelisiniz?

  • İki tarafında ne kadar içerik oluşturduğuna
  • Günlük / Haftalık / Aylık olarak yüksek kaliteli içerik oluşturma oranına
  • İçeriğin kalitesine

Bu 3 seçeneği iyi analiz etmelisiniz. Sonucunda yapacağınız program ile hızlı içeriğe bir adım atmış olacaksınız.

Rakip Analizi ve İçerik Hızı Hesaplama
Rakip Analizi ve İçerik Hızı Hesaplama

İçerik Hızı Nasıl Hesaplanır?

İçerik hızını hesaplamak için, bazı araçlara ihtiyacımız var ama maalesef ki dolar kurumuz çok yüksek olduğundan alamadığımız araçlara gözümüz de düşmüyor değil. En iyi SEO’yu da yabancılar yapmasında kimler yapsın? Diyerek ufak bir serzenişte bulunup tekrar konumuza dönüyoruz. İçerik hızı hesaplama araçları olarak SEO için SEMrush ve Screaming Frog araçlarına ihtiyacımız var. Eğer SEMrush aracınız varsa yapmanız gereken, SEMrush’a girip, URL filtresi seçeneğini kullanarak bu sayfaları filtrelemek ve son listeyi dışa aktarmak kadar basit.

Tabii herkesin bu araçlara ulaşması mümkün değilse başka nasıl içerik hızı hesaplaması yapabiliriz?

  • İçerikte kullanılan başlık tercihi
  • Meta ve etiket ayarlanması
  • Şema kullanımı
  • Kelime sayısı
  • Anahtar kelime dağılımı
  • Rakip içerik analizi

Bu saydıklarımı bir veri olarak kendinize manuel olarak çıkartırsanız sitenizin içerik olarak hızını hesaplamış olursunuz.

İçerik Hızının Seo için Önemi Nedir?

İçerik hızının Seo için önemi sizin içeriğinize verdiğiniz önemle eş değer.  İçerikleriniz SEO’ya uygun olarak üretirken bu konuda neler yapmalısınız?

Kaynak araştırıp örnekler oluşturun

Kaynak araştırarak veriler çıkartın, eğer bu işi yapıyorsanız veri çıkartıp, okumasını bilmelisiniz. İçeriğinizi zenginleştirmek için çok fazla kaynak araştırın.

Rekabet oluşturacak içerikler seçin!

İçerik tercihi yaparken önce analiz yapıp sonrasında yazınızı yazarken rekabet bir başlıklar tercih edin. Kendinize ve yazılarınıza güvenin.

Rakiplerinizin Kaynağını belirleyin

Rakiplerinizin ne kadar içerik ürettiğini, içerik üretiminde kaç kişi çalıştığını, hangi kaynakları kullandığını analiz ederek büyük bir yol alabilirsiniz.

İçerik Maliyet Oluşturun

Eğer içerikleri üretmeye vaktiniz ve bilginiz yoksa bunun için bir maliyet ayırarak içerik oluşturmak için editörler arayın. SEO uyumlu yazılar satın alın.

SEO uyumlu makale satışı yapan birçok arkadaşımız var bu konuda onlardan destek almak sizi rakibinize karşı güçlendirebilir.

İlginizi çekebilir:  Yerel SEO Nedir? Nasıl Yapılır? Local SEO Rehberi

Sonuç olarak herkes SEO için kaliteli içerikten bahsederken içerik hızından bahsetmiyor. Birçok kişi rekabetin ne tür içeriklerden oluşturduğunu dahi bilmiyor. Herkes için kaliteli içerik oluşturmak ve bu süreci devam ettirmek kolay olmadığı aşikar.

Bir rakibin kadrosunda kaç yazarı olduğunu ve makalelerin ne sıklıkta yazıldığını bulmak, kazanmak istediğiniz konular için rekabet etmek için ne kadar içerik oluşturmanız gerektiğini ölçmenin / tahmin etmenin anahtarıdır.

Sadece kaliteli içerik üretmenin yetmediği bu zamanda içerik hızını bulmak zaman alır ama bunu düzenli bir strateji haline getirirseniz bu Pazar da payınızı alırsınız. Aksi takdirde birçok kaybolan web sitesi gibi siz de zamanla unutulup gidersiniz.

SEO uyumlu makale yazımı hakkında destek isterseniz benimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Sosyal medya hesaplarımdan ve iletişim sayfamdan bana ulaşabilir bu konular hakkında konuşabiliriz.

instagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu