Dijital Pazarlama

Verimli Google Adwords Reklamları Nasıl Verilir?

Google AdWords de reklam vermek istiyorsunuz ama nasıl yapılacağını bilmiyor musunuz? Google Adwors küçük büyük fark etmeksizin bütün işletmeler için en uygun, en maliyetli reklam yöntemlerinden birisidir. Google AdWords platformu da size yardım araçlarını sunmakta. Birlikte çalışmalı, reklam kampanyanızı iyi yönetmelisiniz.

Sizlere buradaki makalemde En Verimli Google Adwords Reklamlarının Nasıl Verileceğini açıkladım. Buradaki bilgilerle sizde Ads kampanyanızı iyi yöneteceksiniz.

Google AdWords Reklam Verme Hedefleri

İyi bir Google AdWords kampanyası yürütmek için, titiz davranmak gerekli. Bir anda yüksek meblağalar harcayarak müşterilerinizin sizi bulmasını bekleyemezsiniz. Araştırmalarınızı iyi yapmalı, notlarınızı almalı ve analiz yapıp reklam kampanyanızı buna göre şekillendirmelisiniz.

Google AdWords Reklam Verme Hedefleri

  • Google AdWords’ü Anlayın
  • Google Ads Editör Kullanın
  • Hedef Kitlenizi Belirleyin
  • Anahtar Kelimeleri Eşleyin
  • Negatif Kelimeleri Doğru Belirleyin
  • Kampanya Konum Tercihlerinizi Ayarlayın
  • Başlıklara Odaklanın
  • İlgi Çekici Reklam Metinleri Oluşturun
  • Birden Fazla Reklam İle Geri Dönüşleri Ölçün
  • Açılış Sayfası İçin Reklam Hedef Sayfası Oluşturun
  • ROI Pozitif Olmalı
  • Test Ediniz

Google AdWords’ü Anlayın

Her şeyden önce Google AdWords platformunun amacını iyice bir kavramalısınız. Platformun güçlü ve zayıf yönlerinin sizin işletmenize uygun olup olmadığına bakmalısınız. Örneğin, satış üretimi için oldukça iyi bir platform iken, marka farkındalığınız için zor bir platformdur. Kampanyanız için Google AdWords’ü iyi anlamalısınız.

Google Ads Editör Kullanın

Google Ads Editör, çevrimdışı çalışmanıza ve Ads hesaplarınızda toplu bir şekilde değişiklik yapmanıza olanak tanıyan ücretsiz bir araçtır. Bu platform sizlere, hata yapmaktan korkmadan istediğini kampanyalar ile oynayabilme hakkı tanıyor. Çünkü sağ tıklayıp geri alabilirsiniz.

Google Ads Editörünü kullanarak aşağıdakileri yapabilirsiniz;

  • Toplu olarak reklam planı değiştirme
  • Anahtar kelime tekliflerini değiştirme
  • Eski kampanyalardan yeni kampanya oluşturmak

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Reklam kampanyanıza başlamadan önce hedef kitlenizi belirlemelisiniz ve onları iyice araştırmalısınız.

Hedef kitlenizin;

  • Hangi anahtar kelimeleri kullanarak arama yaptığını,
  • Hangi sitelerde ne kadar süre harcadıklarını,
  • Bu sitelerin nasıl bir pazarlama taktiği kullandığını,
  • Alışveriş için mobil cihazı mı yoksa masaüstü cihazını mı tercih ettiğini,
  • Alışveriş kampanyalarını önemsiyor mu,
  • Teslimat süresi karar vermesini etkiliyor mu,
  • Alışveriş için, daha çok yerel siteleri mi kullanıyor yoksa global siteleri mi kullandığını,

araştırmalısınız.

Araştırdıktan sonra kendinize bir yol haritası çizebilirsiniz.

Anahtar Kelimeleri Eşleyin

Reklam kampanyalarınızı oluştururken işletmenizle alakalı kelimeler doğrultusunda reklamlara çıkmalısınız. Google Ads panelinde doğru kelimeleri bulmak için şunları yapınız;

  1. Google Ads paneline giriş yapınız ve Araçlara tıklayınız.
  2. Planlama bölümüne geliniz.
  3. Burada Anahtar kelime planlayıcı kullanabilirsiniz.

AdWords’ün anahtar kelime planlayıcısını kullanabileceğiniz gibi başka araçlardan da faydalanabilirsiniz.

Ücretsiz Anahtar Kelime Planlayıcılar

  • Screaming Frog SEO Spider
  • Übersuggest
  • Keyword Tool IO
  • SERPs Keyword Tool
  • WordStream’s Free Keyword Tool
  • Link Sleuth
  • keywordshitter

Negatif Kelimeleri Doğru Belirleyin

Eğer anahtar kelimelerinizi tam eşleşme olarak seçmediyseniz, farklı aramalarda reklamınız gösterilebilir. Olabileceği kadar alakalı kelimeler de reklam gösterimi almak için negatif kelimelerinizi iyi ayarlamanız gerekir. Anahtar kelimelerini seçmek için kullandığınız planlayıcıları, negatif kelime seçmek için de kullanabilirsiniz.

Kampanya Konum Tercihlerinizi Ayarlayın

İşletmeniz dijital bir ortamda olsa da konum tercihleri reklam kampanyalarında önemli bir rol oynadığını unutmayın. Google’daki aramaların neredeyse %40’ı konumla ilişkilendiriliyor. Negatif anahtar kelimelerde olduğu gibi, dönüşüm oranlarınızı etkileyemeyecek belirli yerleri hariç tutmak için de Google Ads’ü kullanabilirsiniz.

Başlıklara Odaklanın

Başlıklar reklam performansında büyük yere sahiptir. Çünkü kullanıcılar arama yaparken önce sitelerin başlıklarını görürler. bu yüzden başlarınızı özenle seçmelisiniz.

İlgi Çekici Reklam Metinleri Oluşturun

Kullanıcılar kendilerine yönelik hitap eden reklamlarla etkileşim kurarlar. Bu yüzden kullanıcılara özgü reklam metinleri yazınız.

Birden Fazla Reklam İle Geri Dönüşleri Ölçün

Reklam kampanyanıza başlamadan önce, aynı reklamın birden fazla sürümlü halini        üretiniz. Reklam kampanyanızdaki küçük değişiklikler bile size dönüşüm oranında yükselme sağlayabiliyor. Bunları yaptıktan sonra, hangi reklam kampanyanızın size ne kadar dönüşü olduğunu inceleyebilirsiniz. Böylelikle daha iyi olan reklam kampanyanıza daha fazla harcama sağlayabilirsiniz.

Açılış Sayfası İçin Reklam Hedef Sayfası Oluşturun

Google AdWords, ücretli reklamlarda, kullanıcıları işletme hesapların ana sayfasına yönlendiriyor. Eğer siz kullanıcıların arama yaptığı anahtar kelimeleri için hedef sayfalar oluşturmazsanız, ziyaretçiler ana sayfaya düşmüş olan sitenizi çabucak terk ederler. Açılış sayfalarınız tek amaçlı olmalıdır, o da kullanıcı neyi aramak istediyse o olmalıdır.

ROI Pozitif Olmalı

Kısaca açıklamak gerekirse yatırım getirisi pozitif olmalı. Ama öncelikle ROI’nin ne olduğunu anlatayım.

  • ROI Nedir?

ROI kelimesinin açılımı Return On Investment yani Türkçesi Yatırım Geri Dönüşü’dür. Bu kelime iş dünyasında sık kullanılır. Belirli bir dönemde ya da genel bir yatırımın maliyeti ile geliri arasındaki orandır. Aylık, yıllık gibi dönemler hesaplanabilir.

  • ROI Yatırım Getirisi Hesaplaması

Yatırım geri dönüşümün birden fazla formülü vardır. Çünkü RIO hesaplanırken, sektöre, yatırım türüne, ürünlerin hacmine göre değişiklik gösterilir. Ancak daha verimli bir sonuç için en yaygın kullanılan ROI denklemi şudur;

x100

Örneğin, 100tl maliyeti olan bir ürünün satış fiyatı 300tl olarak belirlediniz.  Bu ürün için de 400tl reklam yatırımı yaptınız. Bu üründen de 6 adet satarsanız, geliriniz 1800tl, ürün maliyetiniz de 600tl olur. Yukarıdaki denkleme göre;

x100

ROI = 80 sonucunu elde edersiniz. Bu da yatırımın gelirinizin %80 olduğunu ifade etmektedir.

Test Ediniz

Reklam kampanyanızı sürekli olarak test etmelisiniz. Reklam kampanyalarınız da küçük değişiklikler yapmak uzun vade de büyük bir fark oluşturabilir.

 

Verimli bir Google AdWords Reklamı verme konusunda yardım ve hizmet için bana iletişim sayfasından ulaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu