Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar? Maaşı, Eğitimi

Dijital Pazarlama Uzmanı bir orkestra şefi gibi, dijital pazarlamanın tüm olanaklarını kullanarak proje yönetimi yapar. Dijital Pazarlama Uzmanlığı günümüzde oldukça popüler bir meslek haline geldi. İnternet teknolojisinin yaygınlaşmasıyla bu alanda ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücü arasındadır.

Dijital Pazarlama Uzmanı en çok tercih edilen pozisyonlar arasında. Bu yazımızda sizlere Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir, Ne iş yapar? Dijital Pazarlama Uzmanlığı Eğitimi hakkında bilgiler, Dijital Pazarlama Uzmanı ne kadar maaş alır gibi konularda bilgiler vereceğiz.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir?

Dijital Pazarlama Uzmanı, çeşitli reklam ve pazarlama faaliyetleri yürüten, online olarak marka, ürün ve hizmetleri tanıtan kişiye denir. Online pazarı ve siteleri analiz edebilmesi, hedef kitleyi anlayabilmesi, reklam kampanyaları düzenleyebilmesi, SMM, SEO, E-posta, içerik pazarlaması ve çok daha fazlasının temellerini bilmesi gerekir.

Dijital pazarlama yöneticisi rolünde başarılı olmak için veri analizi, sosyal medya, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve e-posta pazarlamasında çeşitli becerilere sahip olunması gerekir.

Dijital pazarlama yöneticisinin görevi, çeşitli sorumlulukları kapsar. Öncelikli odak noktaları, şirketlerin dijital varlığını geliştirmek, büyütmek ve satışları çoğaltmak için fırsatlar yaratmaktır.

Bir şirketi veya hizmeti tanıtan pazarlama kampanyaları geliştirmenin yanı sıra, dijital pazarlama uzmanı dijital platformda marka bilinirliğine öncülük eder. Diğer sorumlulukların dışında, web sitesi trafiğini yönlendirir, sosyal medya girişimlerini denetler, müşteri ve işletme arasında köprü kurar.

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

Dijital Pazarlama Uzmanı; bağlı bulunduğu şirket veya projeler için dijital platformda tüm pazarlama stratejilerini planlar ve uygulamaya geçirir. E-Ticaret projeleri için hizmet veren bir dijital pazarlama uzmanının öncelikli hedefi daha çok müşteriye ulaşmayı sağlamak ve ciroyu arttırmaktır.

Bu bağlamda her türlü Google, Facebook, İnstagram gibi platformlarda reklam yönetimi gerçekleştirir. E-Posta veri tabanı üzerinden etkili e-mail pazarlaması yaparak müşterilerin geri dönüşümüne katkı sağlar.

Dijital Pazarlama Uzmanı ne iş yapar konusunda özetlemek gerekirse tüm dijital süreçleri planlar, analiz eder ve uygular.

Dijital Pazarlama Nedir?

Geleneksel pazarlamadan farklı olarak dijital medya ve araçlarını kullanarak hızlı ve etkili bir şekilde pazarlama süreçlerini gerçekleştirmeye denir. Dijital Pazarlama kavramı içinde birçok disiplini barındırır.

Dijital pazarlama, yaratıcı ve analitik yeteneklerin bir kombinasyonu olarak görülebilir. Etkili pazarlama planları oluşturmak için yaratıcı düşünebilmeniz gerektiği gibi, diğer şeylerin yanı sıra pazarları, trendleri, müşteri ilgi alanlarını ve verileri de analiz edebilmelisiniz.

Dijital Pazarlamanın Sosyal Medya ile İlişkisi

Sosyal medyayı kullanmadan bir marka oluşturmak günümüzde neredeyse duyulmamış bir durum. Linkedin, Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformlar görmezden gelinemeyecek kadar çok erişime sahip.

Orijinal içerik oluşturarak ve bu ağlarda paylaşarak, markanız etrafında hızlı bir şekilde özel bir hedef kitle oluşturabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamacılığına herkes kolayca erişebilir, bu da onu bir bütçeyle yeni başlayanlar için harika kılar.

Ancak, SMM’nin tüm potansiyelinden gerçekten yararlanmak için, işletmelerin belirli grupları yaşa, yere veya ilgi alanlarına göre hedeflemesini sağlayan hedefli reklamları kullanabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Uzmanının Sorumlulukları

  • Web, SEO/SEM, e-posta, sosyal medya ve görüntülü reklamcılık dahil olmak üzere dijital pazarlama kampanyaları planlamak.
  • Tüm dijital kanallarda sosyal medyadaki varlığı geliştirmek.
  • Tüm dijital pazarlama kampanyalarının performansını ölçme ve raporlama.
  • Diğer departmanlarla uyum içerisinde çalışarak periyodik olarak yapılan çalışmaları raporlamak.
  • Tüm dijital pazarlama kampanyalarının performansını ölçün ve raporlayın ve hedeflere göre değerlendirin (ROI ve KPI’lar)
  • Birden çok kanalda ve müşteri temas noktalarında uçtan uca müşteri deneyimini değerlendirmek için güçlü analitik yeteneği kullanın.
  • Kullanıcı deneyimi konusunda yazılım departmanına tavsiyelerde bulunmak. Teknik açıdan hızlı ve kusursuz bir web sitesinin oluşmasını sağlamak.
  • Hedef kitleleri belirleme ve katılım sağlayan, bilgilendiren ve motive eden dijital kampanyalar tasarlama deneyimi.
  • A / B testi konusunda yeterli deneyime sahip olmak.

Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak İçin Ne Gerekir?

Dijital pazarlama uzmanları, tüketicilerin ihtiyaçlarını anlamanın yanı sıra, her firmanın doğru kararı vermesi için ihtiyaç duyduğu en son tüketici trendlerinin de farkındadır.

Başarılı bir dijital pazarlamacı olmak için sahip olmanız gereken bazı beceriler vardır. Bu becerilerden bazıları;

  • Sunum ve yaratıcı becerilere sahip olmak.
  • Dijital Pazarlama stratejilerini planlama, oluşturma ve yürütme konusunda yetenekli olmak.
  • Temelinde pazarlama bilgisine sahip olmalı.
  • En son dijital pazarlama trendlerinden haberdar olmalı.
  • Güçlü bir marka imajı oluşturabilmeli.
  • Kendisine ayrılan reklam bütçesini en verimli şekilde kullanabilmeli.
  • Ekip çalışmasına yatkın olmalı, kriz yönetimi becerisine sahip olmalıdır.

Tasarım yoluyla bir mesajı düzgün bir şekilde iletebilmeniz çok önemlidir. Dijital pazarlama, her yıl büyüyen görsel içeriğe vurgu yaparak kelimelerden daha fazlasıdır. En azından, HTML veya CSS hakkında bazı temel bilgilere sahip olmalısınız veya Photoshop’ta usta olmalısınız.

Bugün, pazarlamacıların kampanya verilerini analiz etmelerine yardımcı olan birçok araç var. Ancak, yine de her şeyi anlamlandırabilmeniz gerekir. Dijital pazarlamada başarılı olmak istiyorsanız, işleri perspektife oturtmak ve bütçe kullanımınız ve pazarlama kanallarınız hakkında sağlam yargılarda bulunmak çok önemlidir.

Marka itibarınız, işletmenizin başarısı için çok şey ifade eder. Sağduyudan yoksunsanız, marka kimliğinize zarar veren hataları hızla yapabilirsiniz. İnsanlar yakında kendilerini ciddi veya güvenilir görülmeyen markalardan uzaklaştıracaklar.

Dijital Pazarlama alanında gelişmek istiyorsanız, fikirleri hayata geçirmenin, potansiyel müşterilerle etkileşime geçmenin ve nihayetinde onlara nasıl satış yapacağınızı öğrenmenin temel ilkeleri için gerçekten bir tutkuya ihtiyacınız var.

Dijital çağda her şey içerik pazarlamasıyla başlar. Bu, modern çağdaki diğer her şeyin temelidir ve blog gönderileri, resimler, infografikler, kaydırma dosyaları, e-kitaplar, vaka çalışmaları ve çok daha fazlasını içeren birçok formu kapsar.

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar

Harika içerik pazarlaması işinizi hızlandırabilir, daha büyük bir kitle oluşturmanıza, katılımı artırmanıza, organik arama sıralamalarını yükseltmenize ve nihayetinde daha fazla potansiyel müşteri ve satış sağlamanıza yardımcı olabilir.

Analitik becerilerinizi ve veri araçlarınızı teste tabi tutarak, müşteri adaylarını sadık müşteriler haline gelene ve sizden tekrar tekrar satın almaya dönene kadar beslemek için e-posta pazarlamasını kullanabilirsiniz.

Ücretli reklamcılık ivme kazanırken, SEO pazarlamacılar için hala çok fazla ağırlık taşıyor. Sonuçta, organik olarak en iyi arama noktalarına ulaşabiliyorsanız, neden onlar için ödeme yapasınız?

Kendisine dijital pazarlama uzmanı diyen herkes SEO taktiklerini sağlam bir şekilde kavramalı ve Google’da ilk sayfaya ulaşacak şekilde içerik oluşturmayı bilmelidir.

Organik aramada istediğiniz sonuçları göremiyorsanız, bunun için her zaman ödeme yapabilirsiniz. Ancak, arama motoru pazarlaması sadece bir soruna para atmakla ilgili değildir.

Google Ads ve benzeri ücretli reklam platformlarında başarılı olmak için pazarlamacılar, anahtar kelime teklifinde ustalaşmanın yanı sıra pazarlarını, hedef kitlelerini ve rakiplerini kapsamlı bir şekilde anlamalıdır.

Akıllı telefonlar daha az telefon ve daha gelişmiş bilgisayardır. Son birkaç yılda mobil cihazların kullanımının artması şaşırtıcı değil ve bu trend devam edecek. Sonuç olarak, birçok web sitesi, uygulama ve reklam öncelikle mobil cihazlar için tasarlanmıştır.

İnsanlar akıllı telefonları ve tabletleriyle daha fazlasını yapmak istiyor ve markaların bunu gerçekleştirmesini bekliyor. İşletmeniz çevrimiçi ise, içerikle uğraşmaktan çevrimiçi alışverişe kadar, mobil olması gerekir.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Dijital pazarlama uzmanlığı birçok insanın hayalini süslüyor. Özellikle yurtdışında dijital pazarlama uzmanı maaşları analiz edildiğinde en çok kazandıran meslekler grubunda yer aldığı göze çarpmaktadır. Peki Dijital Pazarlama Uzmanı olmak için ne gerekir?

Kurumsal düzeyde dijital pazarlama uzmanı olarak kariyer yapmak için üniversitelerin işletme, iletişim fakültesi, pazarlama, yazılım mühendisliği gibi alanlarında okumak bir avantaj sağlar. Ajanslarda çalışarak kısa zamanda tecrübe kazanır ve sağlam referanslara sahip olursunuz.

Dijital Pazarlama çok katmanlı bir alan olduğu için birçok beceriye sahip olmanız beklenir. Bunların arasında İngilizce ve diğer yabancı dillere hakim olmanız, analitik düşünme yeteneği, planlı ve disiplinli çalışma becerisi, kendini ifade etme yeteneği gerekir.

Ekip ile uyumlu şekilde hareket edebilmek, yeni teknolojilere uyum sağlama, rakip analizi konusunda uzman olma, bütçe yönetimi konusunda başarılı ve özellikle covid-19 süreci ile başlayan remote (uzaktan) çalışma konusunda ekibin diğer üyeleri ile senkronize hareket edebilme özelliğine sahip olmalıdır.

Dijital Pazarlama Uzmanlığı Eğitimi

Dijital Pazarlama Uzmanlığı Eğitimi Veren Yerler 2021

Dijital pazarlama uzmanlığı ülkemizde henüz üniversitelerde doğrudan eğitimi verilen bir bölümü olmaması rağmen farklı kurum ve işletmeler üzerinden alınan eğitimler ve sertifikalar ile bu alanda gerekli eğitim alınabilir.

Dijital Pazarlama Uzmanlığı Sertifika Eğitimi Veren Üniversiteler:

  • İstanbul Üniversitesi – Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • İstanbul Teknik Üniversitesi – Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Sabancı Üniversitesi – Dijital Pazarlama Sertifika Programı
  • Işık Üniversitesi – Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Bahçeşehir Üniversitesi – Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi
  • Marmara Üniversitesi – Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı
  • Maltepe Üniversitesi – Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı

Online Olarak Dijital Pazarlama Uzmanlığı Eğitimi Veren Yerler:

Dijital Pazarlama Uzmanı Maaşları 2021

 Dijital pazarlama alanında kariyer yapmak isteyen kişilerin en çok merak ettiği konular hakkında kuşkusuz Dijital Pazarlama Uzmanı Maaşı ne kadar sorusu gelmektedir.

Sektöre yeni giren bir dijital pazarlama uzmanı Türkiye şartlarında 4.000 – 5.000 TL arasında ücret ile işe başlar. Deneyim kazandıkça maaşı artar. Profesyonel Dijital Pazarlama Yönetici veya Müdürü aylık 10.000 TL ve üzerinde kazanmaktadır.

Yurtdışında çalışan Dijital Pazarlama Uzmanları ise Dolar ve Euro üzerinden maaş alır. Yıllık ücretleri 50.000$ – 150.000$ arasında değişmektedir. Bu veriler 2021 – 2022 güncel ücret bilgileridir.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nerelerde Çalışır?

Alanında uzman bir dijital pazarlama yöneticisi reklam ajansları, e-ticaret şirketleri, seo firmaları, reklam ve pazarlama şirketleri, büyük medya ve haber ajanları gibi yerlerde çalışabilir. Bunun dışında dijital pazarlama uzmanına ihtiyaç duyan tüm marka ve kurumsal firmalarda iş bulabilirler.

Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

Dijital pazarlama şemsiyesi altında pek çok yön var. E-posta pazarlaması, Facebook Reklamları veya arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi yalnızca birinde uzmanlaşarak büyük başarılar elde edebilirsiniz, ancak dijital pazarlama uzmanı olmak istiyorum diyorsanız kendinize sınır koymamalı ve tüm bu alanlarda uzmanlaşmalısınız.

Sonuç olarak, iş başında öğrenmeye ve dijital pazarlama alanındaki gelişmeleri takip etmeye devam etmelisiniz. Bunu yaparak, yetenekleriniz büyümeye devam edecek, böylece işverenler için çekici bir varlık olarak kalacaksınız ve işinizde marka haline geleceksiniz.

Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır? hakkındaki makalemizi mutlaka okuyun.

Performans Garantili Dijital Pazarlama Hizmeti
Etkili Tanıtım ve Dijital Çözümler ile Markanızı Güçlendirmeye Ne Dersiniz?

    İlgili Makaleler

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu