Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır? Teknikleri Nelerdir?

Günümüzde birçok işletme, müşteri kazanmak ve müşterilerini elde tutmak için dijital pazarlama stratejisinin ne kadar önemli olduğunun yeni yeni farkına varıyor. Kitlelere ulaşmak, etkili bir şekilde büyümek ve etkileşim kurmanın detaylı bir dijital pazarlama teknikleri kullanmaktan geçtiğini söyleyebiliriz.

Dünya da son yıllarda dijital reklam sektörüne büyük yatırımlar yapılmakta. 2020 yılından itibaren dünyayı etkisine alan Covid-19 salgını ülkemizde de geleneksel reklamcılığa ayrılan bütçelerin dijital alana kaymasına neden oldu. Her yıl Türkiye’de ortalama %20 – %25 oranlarında yükselen bir ivme ile dijital reklamcılık artık iş dünyasının önemli bir unsuru.

Değişen dünya ve gelişen teknolojiyle oyunun kuralları artık tekrardan yazılıyor. Dijital dönüşüme ayak uydurabilen şirketler kuşkusuz bu yeni sürecin başarılı aktörleri haline geliyor. Önceden SEO, müşterileri internetten çekmek için yeterliydi.

Bir süre sonra, internet pazarlaması SEO’nun imdadına yetişti. Şimdi, internet pazarlaması tek başına yeterli değil. Yeni bir çağ geldi – dijital pazarlama. Bu yazıda dijital pazarlamada hangi kanalların, hizmetlerin ve araçların kullanıldığına daha yakından bakacağız.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, dijital ortamda ürün ve hizmetinizi rahatlıkla tanıtabileceğiniz, işletmenizi büyütmek için en hızlı, etkili ve tercih oranı diğer alanlara göre daha yüksek bir pazarlama yöntemidir. İnternet kullanımının yaygınlaşması ile mobil ve sosyal medya reklamcılığı da etkili bir pazarlama yöntemi haline geldi.

Dijital pazarlamayla ilgili yaygın bir efsane, bunun yalnızca büyük markalar ve yerleşik işletmeler için olduğudur.  Bulunduğunuz sektörün büyüklüğü ne olursa olsun her işletme için gereklidir. Küçük işletmeler de bu kanalları kullanarak işlerini büyütmeleri zor değildir.

Çoğu zaman şirketler, hedeflere ulaşmanın çok fazla zaman ve para gerektirdiğini düşünüyor. Önceden denildiği gibi reklam ve marka bilinirliği için çok fazla meblağlar harcanıyordu fakat şimdi sonuç odaklı pazarlama hizmetleri her şeyi çok kolaylaştırdı.

Dijital Pazarlamanın Faydaları

  • Daha geniş bir hedef kitleyle etkileşim kurmanızı sağlar.
  • Kısa sürede daha fazla sayıda potansiyel müşteri bilgisine ulaşmanızı sağlar.
  • Müşterileriniz üzerinde daha güçlü marka etkisi oluşturur.
  • Marka bilinirliğini ve müşteri sadakatini artırır.
  • Pazarlama kampanyası sonuçlarının şeffaf ölçümünü ve gerçek zamanlı ayarlamalar yapabilme imkanını sunar.
  • Geleneksel reklamcılığa kıyasla daha düşük maliyete sahiptir.

Yukarıda belirtildiği gibi, dijital pazarlama, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı ortamlardan müşterileri çekmek için bir dizi farklı pazarlama aracıdır.

Dijital-Pazarlama-Neden-Önemli

İşletmeler İçin En Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri Nedir?

Dijital pazarlamaya yeni başlayan işletmeler, bütün dijital pazarlama tekniklerini birden yapmaya ve sonuçları almaya çalışıyor. Bu en çok yapılan hatalardan biri. Ancak bu bir sihir değildir! İşinizin aşamasına bağlı olarak doğru şeyi doğru zamanda yapmak sonuç getirecektir.

Bugün yaptığınız işlemler, yarın size sonuç vermez. Bir bütün olarak bakıldığında, küçük işletmelerin işletmeleri için kullanabileceği çok sayıda etkinliği kapsayan geniş bir kategoridir.

Dijital Pazarlama Teknikleri (2021)

SEO

Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO dijital pazarlamanın en önemli teknik adımlarından biridir. Seo ile organik ziyaretçinizi arttırabilir, siteniz ile alakalı aramalarda ilgili sayfalarda çıkabilirsiniz. Bunların dışında Google adwords reklamları için web sitenizin alt yapısı hazırlanması gerekmektedir.

Artık herkes SEO bilgisine sahip olduğu için ortalık web sitelerden geçilmiyor. Hadi web sitenin alt yapısını düzelttik, iki de içerik yazdıralım iş bitti gibi görünebilir. Eğer bu kadar basit işlemler olsaydı yüzbinlerce web sitesi kendi kaderine bırakılmazdı. Bu alanda birçok teknik konu var ama en önemlerinden biri olan “site içi SEO” ve “site dışı SEO” en çok hata yapılan konulardır.

  • 600 milyondan fazla kullanıcı, reklamları engellemek için çeşitli hizmetleri kullanarak reklamları görmek istemiyor.
  • B2B pazarlamacılarının yaklaşık %60’ı müşterilerinin çoğunu SEO aracılığıyla elde ettiklerini söylüyor.
  • Arama sonuçlarından ilk 3 site, dönüşümlerin%50’den fazlasını çekiyor.
  • Kullanıcıların% 39’u, yüklenmesi uzun sürerse siteden ayrılıyor.

Sosyal Medya Yönetimi

Günümüzde en aktif ve etkili bir dijital pazarlama kanalıdır. Her işletmenin sosyal medya hesapları bulunmalı ve sosyal medya hesaplarınızı uzman yardımı ile yönetmelisiniz. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Pinterest gibi sosyal medya platformlarında bulunmalısınız.

Gelişi güzel altı üstü bir içerik paylaşımı yapacak ne kadar zor olabilir diye düşünmeyin. Bu işi uzmanından dinleyin aradaki farkı mutlaka göreceksiniz. Sosyal medya için doğru oluşturulan strateji ile markanızın bilinirliği artarak etkileşim ve erişim alabilirsiniz.

Markanızın bilinirliği ve güvenirliği için artık bir web sitesi kadar ihtiyaç haline gelen sosyal medya önemsenecek bir dijital pazarlama tekniğidir.

  • Her ay 1 milyardan fazla kişi mobil telefonunda Facebook kullanıyor.
  • Gençlerin%50’sinden fazlası Instagram’ı diğer sosyal medyalardan daha sık kullanıyor.
  • Dünya nüfusunun% 20’sinden fazlasının aktif Facebook hesapları var.
  • Kullanıcıların%51’i her gün Facebook’ta oturum açıyor. Instagram da bu tür kullanıcıların%76’sını oluşturuyor.

Google Adwords

Arama motorlarında çıkan sonuç sayfalarınızın sponsor bağlantılar ile aramalarda üst veya alt tarafta çıkmasıdır. Adwords reklamlar görüntüleme ile değil reklama tıklama başına ödeme alarak çalışır. Yani reklamlarınızı görmeleri sizin bir maliyet oluşturmaz.

Google Haritalar

Online olarak hizmet vermekle kalmayıp yerel bir işletme sahibi olan belirli bir adresi ve mağazası olan her firmanın kullanması gereken bir dijital pazarlama tekniğidir. Google haritalar da işletme hakkında bilgilerin bulunması ve yorumların olması bu işletme için karşı tarafa bir fikir verir. Pozitif bir profil oluşturup, aldığınız olumlu ve olumsuz yorumları doğru yönetmelisiniz.

İçerik Pazarlaması

Markanızın dijital pazarlama dilidir diyebiliriz. Bu alanda kullandığınız fotoğraf ya da video karşı tarafa aktarmak istediğiniz mesaj sizi temsil edeceği için çok önemlidir. İçeriğiniz ne kadar etkili olursa o kadar akılda kalır ve geri dönüşler etkileşimler alırsınız.

  • Pazarlamacıların % 33’ü ayda 2 ila 5 gönderi yapıyor.
  • Şirketlerin% 70’i video içeriği için bütçelerini artırıyor.
  • İnfografiklerin popülaritesi geçen yıl% 800 arttı.
  • Pazarlamacıların% 80’inden fazlası yazılı içerik kullanıyor ve bunu artırmayı planlıyor.
  • Dijital pazarlamacıların% 28’i podcast’leri inceliyor.

Mail Pazarlama

E-Posta Pazarlama ile doğrudan kişiye ulaşabilirsiniz. Aslında bu pazarlama çok eski ama hala etkili bir tekniktir. Dünya nüfusunun 3’te 1’inin mail hesabı bulunmakta ve verilere göre günde ortalama 240 milyar kadar mail gönderimi yapılıyormuş. Azımsanacak rakamlar değildir. Doğru strateji ve basit birkaç adım ile hala etkili olan mail pazarlama yöntemini aktif kullanabilir sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz.

  • Araştırmalara göre kişiselleştirilmiş e-postaların standart maillere göre %26 daha iyi etkileşim aldığı görülmektedir.
  • Kullanıcıların% 80’ini mail içeriğinde kullanılan dilin görgü kurallarına uygun olmasına önem verdikleri gözlemlenmiştir.
  • E-postada emoji kullanmanın dönüşümleri artırmaya yardımcı olabileceği ifade ediliyor.
  • 18:00 ile 23:00 saatleri arasında gönderilen maillerin daha çok okunduğu belirtilmektedir.
  • 45 yaşın üzerindeki kişilerin eğlenceli bir dil ile yazılan e-postaları daha çok beğendikleri görülmektedir.

Mobil Araçlar

Web sitenizin mobil uyumlu olması gerekiyor. Telefon ve tablet kullanarak sitenizi ziyaret eden kullanıcıyı mobil uyumlu bir tasarım ile karşılamalısınız. Hedef kitlenizin isteklerine göre hareket etmek her zaman sizi bir adım öne taşıyacaktır.

  • Yapılan bir araştırma, mobil cihazlardan ayda 50 milyardan fazla aramanın yapıldığını ve bunun dijital pazarlama için önemli olduğunu gösterdi.
  • İnternet kullanıcılarının %80’i akıllı telefonlara sahip.
  • E-postaları mobil cihazlar için optimize etmenin önemi hakkında yapılan bir ankette; kullanıcıların %30’u cep telefonlarından maillerini okuduklarını söylemektedir.
  • Mobil kullanıcıların %50’den fazlasının uyanır uyanmaz akıllı telefonlarını kullanmaya başladığı bildirildi.
  • Akıllı telefon kullanıcılarının %61’inin bir web sitesine erişmekte güçlük çekerlerse web sitesinden ayrıldıklarını diğer rakip sitelere girdikleri test edilmiştir.

Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

Dijital pazarlamada, analiz ve raporlama bir organizasyonun veya markanın, yanıt oranları gibi neyin, ne sıklıkta, ne kadar süreyle görüntülendiği gibi kampanyanın nasıl performans gösterdiğini gerçek zamanlı olarak izlenmesine olanak tanır.

Dijital çağda dijital pazarlamadan yararlanmak, markaların ürün ve hizmetlerini pazarlamasına izin vermekle kalmaz, aynı zamanda müşteriye desteklendiğini ve takdir edildiğini hissettirmek için 7 gün 24 saat hizmetlerle çevrimiçi müşteri desteği sunar.

Sosyal medyayı dijital pazarlama etkileşimlerinde kullanmak, markaların müşterilerinden hem olumlu hem de olumsuz yorumlar almasını ve hangi medya platformlarının onlar için uygun olduğunu belirlemesini sağlar.

Markalar ve işletmeler için ürün, hizmet ve marka deneyimi ile ilgili yaptıkları incelemeleri ve yorumları değerlendirerek müşteri deneyimi ve pazarlama stratejisi hakkında yol haritası belirlemeye katkı sağlar.

Dijital-Pazarlama-Yöntemleri

Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Dijital pazarlama uzmanı sizin marka bilinirliğinizi artırmak adına çalışmalar yapan kişidir. Hedef kitlenizi belirlemek ve yeni müşteriler kazanmanız için dijital pazarlama stratejileri hazırlayarak iş sunumu yapar. Bunların yanı sıra Sosyal medya, SEO, SEM, Google Analytics gibi birçok web araçlarını iyi derece kullanma yetkinliğine sahip biridir.

Son zamanlarda artan Dijital Pazarlama ajanslarını seçerken dikkat etmeniz bazı şeyler var, bunlar;

  • Tercih ettiğiniz ajans Google iş ortağı mı?
  • Hangi marka ve kişilerle çalışmış.
  • Referansları var mı?
  • Sundukları hizmet alanlarında çalışan ekip uzman mı?
  • Hedef kitlenize uygun dijital pazarlama rotası çıkarabiliyorlar mı?
  • Örnek çalışmalar sunabiliyorlar mı?

Bu soruların cevabını mutlaka alın ve araştırın. İster bir pazarlama ajansı tercih edin isterseniz bir tek kişi ile çalışın. Tercihiniz ne olursa olsun sizi ileriye taşıyacak tercih yapmaya özen gösterin.

Dijital Pazarlama alanın da kendinizi geliştirmek istiyorsanız nereden başlamalısınız?

Tecrübelerime göre, dijital pazarlama planınızı hazırlamaya nereden başlayacağınız hakkında genelde kararsız kalıyor insan. Yapmanız gerekenleri sıralayalım;

  • Müşteri odaklı düşünmek.
  • Dijital pazarlama sistemi oluşturmak.
  • Marka hikayesi oluşturmak.
  • Ziyaretçi elde etmek.
  • Dönüşleri ve etkileşimleri iyi optimize etmek.
  • Hedef kitle ile iletişimde olmak.
  • Ücretli reklamlar yapmak.

Pazarlama denilince aklınıza çok büyük reklam bütçeleri gelmesin. Ülkenin neredeyse %60’ından fazlasının internet kullandığını düşünerek hareket etmelisiniz. Hedef kitle analizini yaparken alanınızı ve kitlenizi doğru seçtiğinizde dijital pazarlama konusunda başarısız olmanız imkansız denilecek kadar düşük bir ihtimaldir.

Eğer bu alanda uzman birine yardım almak isterseniz bana iletişim adreslerimden ulaşabilirsiniz.

Dijital pazarlama olarak son günlerde popüler olan satış ortaklığını hiç duydunuz mu? Eğer duymadıysanız kısaca size ondan bahsedeyim. Bir kişinin ya da şirketin ürünlerini pazarlayarak komisyon kazanma şeklidir. Bu işlem komisyon işlerinden pek de bir farkı yok aynı mantıkla işliyor. Birçok ünlü ya da sosyal medya fenomenlerinin trendyol ile satış ortaklığı yaparak çok iyi kazançlar sağladığını biliyoruz.

Eğer sosyal medyada takipçi sayınız ve etkileşimi yüksek bir hesap yönetiyorsanız bu iş tam size göre hemen firmalara güzel bir mail hazırlayarak kendiniz dijital pazarlamanızı başlatın! Sadece sosyal medya ile bitmiyor bu iş belki de çok ziyaretçisi olan bir web sitesine sahipsiniz, siz de bu alandan yararlanarak kendinize ek gelir sağlayabilirsiniz.

Performans Garantili Dijital Pazarlama Hizmeti

Etkili Tanıtım ve Dijital Çözümler ile Markanızı Güçlendirmeye Ne Dersiniz?

    İlgili Makaleler

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu