Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır? Teknikleri Nelerdir?

Son zamanlarda sıklıkla duyduğumuz birçok alanı kapsayan dijital pazarlama nedir? Dijital Pazarlama nasıl yapılır? Dijital Pazarlama teknikleri? Dijital Pazarlama uzmanı ne iş yapar? Bu alanda kendinizi geliştirmek istiyorsanız nereden başlamalısınız ve neler yapmalısınız hakkında konuşalım.

Günümüzde birçok işletme, müşteri kazanmak ve müşterilerini elde tutmak için dijital pazarlama stratejisinin ne kadar önemli olduğunun yeni yeni farkına varıyor. Kitlelere ulaşmak, etkili bir şekilde büyümek ve etkileşim kurmanın detaylı bir dijital pazarlama teknikleri kullanmaktan geçtiğini söyleyebiliriz.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, dijital ortamda ürün ve hizmetinizi rahatlıkla tanıtabileceğiniz, işletmenizin büyütmek için en hızlı, etkili ve tercih oranı diğer alanlara göre daha yüksek bir pazarlama yöntemidir. Teknoloji dünyasının gelişen internet ağı, sosyal medya ve mobil platform kanallarında verimli bir pazarlama şeklidir.

Dijital pazarlamayla ilgili yaygın bir efsane, bunun yalnızca büyük markalar ve yerleşik işletmeler için olduğudur. Dijital pazarlamaya ait olduğu sektörün büyüklüğü ne olursa olsun her işletme için gereklidir ve küçük işletmelerin dijital pazarlama yapmaları ve işlerini katlanarak büyütmeleri her zaman zor değildir. Çoğu zaman şirketler, hedeflere ulaşmanın çok fazla zaman ve para gerektirdiğini düşünüyor. Önceden denildiği gibi reklam ve marka bilinirliği için çok fazla meblağlar harcanıyordu fakat şimdi sonuç odaklı dijital pazarlama hizmetleri her şeyi çok kolaylaştırdı.

İşletmeler İçin En Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri Nedir?

Dijital pazarlamaya yeni başlayan işletmeler, bütün dijital pazarlama tekniklerini birden yapmaya ve sonuçları almaya çalışıyor. Bu en çok yapılan hatalardan biri. Ancak dijital pazarlama sihir değildir! İşinizin aşamasına bağlı olarak doğru şeyi doğru zamanda yapmak sonuç getirecektir. Bugün yaptığınız işlemler, yarın size sonuç vermez. Bir bütün olarak dijital pazarlama, küçük işletmelerin işletmeleri için kullanabileceği çok sayıda etkinliği kapsayan geniş bir kategoridir. Tek yapmaları gereken, belirli stratejiler ve kendi sektörleri için dijital pazarlama teknikleri üzerinde çalışmak ve buna göre yararlanmak için en önemli dijital pazarlama teknikleri hakkında ipuçlarını bulmaktır. Şimdi gelelim dijital pazarlama teknikleri nelerdir?

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Google Adwords
  • Google Haritalar
  • İçerik Pazarlaması
  • Mail Pazarlama
  • Mobil Araçlar

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

 

Dijital-Pazarlama nedir nasıl yapılır?
Dijital-Pazarlama nedir nasıl yapılır?

Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO dijital pazarlamanın en önemli teknik adımlarından biridir. Seo ile organik ziyaretçinizi arttırabilir, siteniz ile alakalı aramalarda ilgili sayfalarda çıkabilirsiniz. Bunların dışında Google adwords reklamları için web sitenizin alt yapısı hazırlanması gerekmektedir.

Artık herkes SEO bilgisine sahip olduğu için ortalık web sitelerden geçilmiyor. Hadi web sitenin alt yapısını düzelttik, iki de içerik yazdıralım iş bitti gibi görünebilir. Eğer bu kadar basit işlemler olsaydı yüzbinlerce web sitesi kendi kaderine bırakılmazdı. Bu alanda birçok teknik konu var ama en önemlerinden biri olan “site içi SEO” ve “site dışı SEO” en çok hata yapılan konulardır.

Sosyal Medya Yönetimi günümüzde en aktif ve etkili bir dijital pazarlama kanalıdır. Her işletmenin sosyal medya hesapları bulunmalı ve sosyal medya hesaplarınızı uzman yardımı ile yönetmelisiniz. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Pinterest gibi sosyal medya platformlarında bulunmalısınız. Gelişi güzel altı üstü bir içerik paylaşımı yapacak ne kadar zor olabilir diye düşünmeyin. Bu işi uzmanından dinleyin aradaki farkı mutlaka göreceksiniz. Sosyal medya için doğru oluşturulan strateji ile markanızın bilinirliği artarak etkileşim ve erişim alabilirsiniz.

İlginizi çekebilir:  Blog Yazarak Para Kazanmak - Ne Kadar ve Nasıl Kazanılır?

Markanızın bilinirliği ve güvenirliği için artık bir web sitesi kadar ihtiyaç haline gelen sosyal medya önemsenecek bir dijital pazarlama tekniğidir.

Google Adwords, arama motorlarında çıkan sonuç sayfalarınızın sponsor bağlantılar ile aramalarda üst veya alt tarafta çıkmasıdır. Adwords reklamlar görüntüleme ile değil reklama tıklama başına ödeme alarak çalışır. Yani reklamlarınızı görmeleri sizin bir maliyet oluşturmaz.

Google Haritalar, online olarak hizmet vermekle kalmayıp yerel bir işletme sahibi olan belirli bir adresi ve mağazası olan her firmanın kullanması gereken bir dijital pazarlama tekniğidir. Google haritalar da işletme hakkında bilgilerin bulunması ve yorumların olması bu işletme için karşı tarafa bir fikir verir. Pozitif bir profil oluşturup, aldığınız olumlu ve olumsuz yorumları doğru yönetmelisiniz.

İçerik Pazarlaması, markanızın dijital pazarlama dilidir diyebiliriz. Bu alanda kullandığınız fotoğraf ya da video karşı tarafa aktarmak istediğiniz mesaj sizi temsil edeceği için çok önemlidir. İçeriğiniz ne kadar etkili olursa o kadar akılda kalır ve geri dönüşler etkileşimler alırsınız.

Mail Pazarlama ile doğrudan kişiye ulaşabilirsiniz. Aslında bu pazarlama çok eski ama hala etkili bir tekniktir. Dünya nüfusunun 3’te 1’inin mail hesabı bulunmakta ve verilere göre günde ortalama 240 milyar kadar mail gönderimi yapılıyormuş. Azımsanacak rakamlar değildir. Doğru strateji ve basit birkaç adım ile hala etkili olan mail pazarlama yöntemini aktif kullanabilir sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz.

Mobil Araçlar, web sitenizin mobil uyumlu olması gerekiyor. Telefon ve tablet kullanarak sitenizi ziyaret eden kullanıcıyı mobil uyumlu bir tasarım ile karşılamalısınız. Hedef kitlenizin isteklerine göre hareket etmek her zaman sizi bir adım öne taşıyacaktır.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Dijital pazarlama uzmanı sizin marka bilinirliğinizi artırmak adına çalışmalar yapan kişidir. Hedef kitlenizi belirlemek ve yeni müşteriler kazanmanız için dijital pazarlama stratejileri hazırlayarak iş sunumu yapar. Bunların yanı sıra Sosyal medya, SEO, SEM, Analytics gibi bir çok Google ve Dijital pazarlama araçlarını çok iyi derece kullanma yetkinliğine sahip biridir.

Son zamanlarda artan Dijital Pazarlama ajanlarını seçerken dikkat etmeniz bazı şeyler var, bunlar;

  • Tercih ettiğiniz ajans Google iş ortağı mı?
  • Hangi marka ve kişilerle çalışmış.
  • Referansları var mı?
  • Sundukları hizmet alanlarında çalışan ekip uzman mı?
  • Hedef kitlenize uygun dijital pazarlama rotası çıkarabiliyorlar mı?
  • Örnek çalışmalar sunabiliyorlar mı?

Bu soruların cevabını mutlaka alın ve araştırın. İster bir dijital pazarlama ajansı tercih edin isterseniz bir tek kişi ile çalışın. Tercihiniz ne olursa olsun sizi ileriye taşıyacak tercih yapmaya özen gösterin.

Dijital Pazarlama alanın da kendinizi geliştirmek istiyorsanız nereden başlamalısınız?

Tecrübelerime göre, dijital pazarlama planınızı hazırlamaya nereden başlayacağınız hakkında genelde kararsız kalıyor insan. Yapmanız gerekenleri sıralayalım;

  • Müşteri odaklı düşünmek.
  • Dijital pazarlama sistemi oluşturmak.
  • Marka hikayesi oluşturmak.
  • Ziyaretçi elde etmek.
  • Dönüşleri ve etkileşimleri iyi optimize etmek.
  • Hedef kitle ile iletişimde olmak.
  • Ücretli reklamlar yapmak.

Dijital pazarlama denilince aklınıza çok büyük reklam bütçeleri gelmesin. Ülkenin neredeyse %60’ından fazlasının internet kullandığını düşünerek hareket etmelisiniz. Hedef kitle analizini yaparken alanınızı ve kitlenizi doğru seçtiğinizde dijital pazarlama konusunda başarısız olmanız imkansız denilecek kadar düşük bir ihtimaldir.

Eğer bu alanda uzman birine yardım almak isterseniz bana iletişim adreslerimden ulaşabilirsiniz.

Dijital pazarlama olarak son günlerde popüler olan satış ortaklığını hiç duydunuz mu? Eğer duymadıysanız kısaca size ondan bahsedeyim. Bir kişinin ya da şirketin ürünlerini pazarlayarak komisyon kazanma şeklidir. Bu işlem komisyon işlerinden pek de bir farkı yok aynı mantıkla işliyor. Birçok ünlü ya da sosyal medya fenomenlerinin trendyol ile satış ortaklığı yaparak çok iyi kazançlar sağladığını biliyoruz.

İlginizi çekebilir:  Evde Yapılacak İşler - 21 Adet Evde İş İmkanı

Eğer sosyal medyada takipçi sayınız ve etkileşimi yüksek bir hesap yönetiyorsanız bu iş tam size göre hemen firmalara güzel bir mail hazırlayarak kendiniz dijital pazarlamanızı başlatın! Sadece sosyal medya ile bitmiyor bu iş belki de çok ziyaretçisi olan bir web sitesine sahipsiniz, siz de bu alandan yararlanarak kendinize ek gelir sağlayabilirsiniz.

google newsinstagram

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

takipçi satın al instagram takipçi satın al twitter takipçi satın al tiktok takipçi satın al youtube abone satın al facebook takipçi satın al twitch takipçi satın al porno izle