Dijital Pazarlama

Adwords Yer Hedefleme Nedir? Nasıl Yapılır?

Google AdWords platformu Google aramalarında, iş ortağı olan sitelerde veya Youtube üzerinden reklamlarınızı gösteren bir online pazarlama platformudur. Reklamlarınızı yer hedefleme yapabilirsiniz. Peki Google Adwords Yer Hedefleme Nedir? Google Adwords Yer Hedefleme Nasıl Yapılır? Google Adwords Yer Hedefleme ayarı sizi gerçek potansiyel müşterilerinize ulaştırmak için vardır.

Adwords Yer Hedefleme Nedir? Nasıl Yapılır?

Google AdWords platformunda vermek istediğiniz reklamları istediğiniz konuma göre ayarlayabiliyorsunuz. Konum ayarı yaparak gerçek potansiyel müşterilerinize de kolayca ulaşabilirsiniz. Böylelikle, eğer işletmeniz belirli bir konumu hedefliyorsa, kendi konumunuza yakın yerleri hedefleyip fazla bütçe aşımı da yapmamış olursunuz.

Mesela;

  • Şişli’deki bir tamirci
  • Beşiktaş’taki bir petshop
  • İzmir’deki bir çiçekçi

gibi örnekler sıralanabilir. Google AdWords, hedeflenen konum özelliğini kullanarak, işletmenize yakın olan kişilere reklamınızı göstermek zorundadır.

Adwords Yer Hedefleme Nedir? Nasıl Yapılır?

  • AdWords Yer Hedefleme Stratejileri
  • Tüm Ülkeler ve Bölgeler
  • Türkiye
  • Başka bir yer girin
  • Yer Seçenekleri Ayarlaması
  • İl il Kampanya Performansınızı Görme
  • Google AdWords Toplu Konum Belirlemek

AdWords Yer Hedefleme Stratejileri

Konum belirleme özelliğini Google AdWords kampanyası oluşturma adımında, hem Search Network (Arama Ağı) hem de Display Network (Görüntü Ağı) reklam türlerinde kullanabilirsiniz.

Google Ads konum hedefleme kısmından istediğiniz yeri seçim yapabilirsiniz ancak kolay bir iş gibi gözükse de bu işin de püf noktaları vardır.

Tüm Ülkeler ve Bölgeler

Eğer işletmeniz tüm dünyayı kapsıyor olsa bile bu seçeneği seçmenizi tavsiye etmem. Her ülke için Google AdWords hesabı açmak, reklamlarınızı daha iyi yönetebilmenizi sağlar. Ülkelerin performanslarını takip ederek, o ülkelere özgü metin yazılarınızı yazabilirsiniz. Her ülkeye ait GoogleAdWords hesabı oluşturmak için MY Client Center (Müşteri Merkezim) hesabınızın olması gerekir.

Türkiye

Eğer tüm ülkeyi hedefleyen büyük bir işletmeniz varsa reklam kampanyanız için Türkiye’yi seçebilirsiniz. Ama yine de reklam performanslarınızı izleyip, belirli illerde tıklamaları artması için teklifleri arttırıp bazı illerde de bunu düşürebilirsiniz.

Başka bir yer girin

Eğer Google AdWords de özel bir bölge girmek istiyorsanız, bu özelliği seçmeniz gerekir.

Belirli bir il de belirli bir ilçeyi seçebilirsiniz. Bunun için “başka bir yer girin” alanına istediğiniz ilin ismini yazın. Karşınıza çıkan sonuçlar arasından seçiminizi yapabilirsiniz. Hedef seçeneğiniz için “Hedef” butonuna, hariç tutmak istedikleriniz için “Hariç” butonlarına basınız.

Mesela, İzmir ilini seçip Bornova ilçesini hariç tutmak isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için, İzmir yazıp “Hedef” butonuna tıkladıktan sonra Bornova yazıp “Hariç” butonuna tıklamanız yeterli olacaktır. Böylelikle işletmenizin reklamlarını İzmir ilinde Bornova hariç diğer ilçelerinde gösterilir.

“Gelişmiş Arama” butonuna da basarak harita üzerinde hedefinizi somut bir şekilde görebilirsiniz. Ayrıca burada “Konum ve Yarıçap” seçiminin de olduğu bir sayfayı göreceksiniz. Bu da şu demek oluyor. Konum seçeneğiniz işaretleyip, hedefleme alanınıza Bornova yazınca sadece Bornova ilçesini hedefliyorken, Yarıçap seçeneğini işaretledikten sonra hedefleme alanına Bornova yazarsanız, Bornova ve içerisindeki mahalle, cadde, sokak gibi alanları da seçebiliyorsunuz. Ancak bu özellik eski Google AdWords panelinde kolaylıkla yapılabiliyorken yeni panelde bu özellik kaldırılmıştır. Peki yeni panelde bu düzenlemeyi yapamaz mıyız? Yapabilirsiniz tabi ki. Örneğin, Ataşehir Fetih mahallesinde bir mağazanız var ve 4-5 km çevresini hedefleyerek reklam vermek istiyorsunuz. Bunun için aşağıdaki adımları uygulamalısınız;

  1. Mil yerine km seçimi yapmanız gerekli.
  2. 20’yi 4 yapmalısınız.
  3. Hedeflenen alan ismine Ataşehir yazdıktan sonra Fetih mahallesini seçmelisiniz.

Böylelikle istediğiniz hedef kitlesine ulaşmış olacaksınız. Aynı anda başka yarıçap hedefleri de seçebilirsiniz. Böylelikle bölge bölge reklamınızı yapmış olacaksınız.

Yer Seçenekleri Ayarlaması

Yer seçeneklerini ayarlarken size iki seçenek sunulacak. Bunlardan her zaman ikinci seçeneği seçmenizi tavsiye ederim. Eğer birinci seçeneği seçerseniz, hedeflenilen konuma, hedeflenen konumu ziyaret etmiş ve daha sonra bu konumda bulunmayan kişilere de reklamınızı gösterir. Bu da tıklanma oranınızı ve kalite puanınızı düşürür ki bunun olmasını istemezsiniz.

İkinci seçeneği seçtiğiniz zaman reklamlar yalnızca hedeflenen konumdaki kullanıcılara gösterilir.

Üçüncü seçeneği seçerseniz, bu sefer de reklamlarınız o konumda bulunmayan ancak o konumu arayan kullanıcılara gösterilir. Örnek vermek gerekirse, yurtdışında olup, Türkiye ile ilgili aramalar yapan insanları hedef kitleniz olarak seçtiniz. O zaman bu seçeneği kullanmak sizin için daha verimli olabilir.

İl il Kampanya Performansınızı Görme

Eğer hedef konumunuzu tüm Türkiye olarak seçtiyseniz, il il kampanya performansınızı kontrol edebilir ve il aşına tıklama başına maliyetleri yüzdesel olarak         yükseltip düşürebilirsiniz. Mesela, reklam kampanyalarınızın Eskişehir ilinde daha iyi bir performans gösterdiğini gördünüz ve Eskişehir’in tıklama sayısını arttırmak istediniz. Bunun için tıklama başı maliyet teklifinizi %15-25 oranında arttırabilirsiniz. Ya da Bursa da bu durumun tam tersi olduğunu gördünüz. Burada da tıklama başı maliyet teklifinizi düşürebilirsiniz. Tamamen reklam performansına bağlı bir durum.

Google AdWords Toplu Konum Belirlemek

Google Ads tek tek konumlar ile uğraşmak yerine toplu konum seçme özelliğini de sizlere sunuyor. Bunun için aşağıdaki adımları takip etmelisiniz;

  1. Kampanya adına tıklayınız.
  2. Solda bulunan menüden “Yer” yazısına tıklayınız.
  3. Kalem ikonuna tıklayınız.
  4. “Konumları toplu olarak ekleyin” kutucuğunu işaretleyiniz.
  5. Açılan alanda Name sütununa hedeflemek istediğiniz bütün illerin isimlerini yazınız.
  6. “Ara” butonuna tıklayınız.
  7. “Tümünü Hedefle” seçeneğine tıklayınız.
  8. “Kaydet” butonuna basınız.

Bu adımları takip ettikten sonra kampanyanıza toplu konum eklemiş oldunuz. Ayrıca konumlara göre tekliflerinizi de değiştirebilirsiniz. Bunun için;

  1. Kampanya içine giriniz.
  2. Sol menüden “Yer” yazısına tıklayınız.
  3. Karşınıza hedeflediğiniz tüm illeri göreceğiniz bir sayfa gelecektir.
  4. Herhangi bir ilin sağında “Teklif Ayarlaması” sütununda gelip, çıkan “Kalem” işaretine tıklayıp, buraya istediğiniz gibi değerler ile oynayabilirsiniz.

Bu makalemde sizlere Google Adwords Yer Hedefleme Nedir? Nasıl Yapılır? Hakkında bilgi sundum. Google AdWords Yer Hedefleme konusunda yardım ve hizmet için bana iletişim sayfasından ulaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu