Dijital Pazarlama

AdWords Optimizasyon Puanı Nedir? Nasıl Artar?

Google AdWords, bünyesinde bulunan kullanıcılar için 2018 yılında AdWords optimizasyonunu tanıttı. AdWords Optimizasyon Puanı Nedir? Kısaca açıklamak gerekirse, AdWords hesabınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini tahminen değerlendirip, kullanıcılarına sunar. Bu değerlendirme %0 ile %100 arasındadır. Eğer optimizasyon puanınız %100 ise, AdWords kampanyanız, tam potansiyele sahip olarak işlem yapmak üzere ayarlanmıştır.

AdWords Optimizasyon Puanı Nedir?

Optimizasyon puanı, Google AdWords hesabınızın iyi performans sergileyecek bir şekilde ayarlanıp ayarlanmadığına bakar. Google AdWords hesabınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini tahminen değerlendirip, bu sonucu kullanıcılarına sunar.

AdWords Optimizasyon Puanını Arttıran Unsurlar

Optimizasyon puanınızı arttırmak için birden fazla seçenek vardır. Ancak optimizasyon puanını belirleyen 3 ana unsur vardır.

Bunlar;

  1. Tıklanma oranı
  2. Reklam düzeyi
  3. Açılış sayfası

Yani buradan anlamanız gereken şey, sadece tıklama öncesi yapılan çalışmalar optimizasyon puanı için yeterli değildir. Örneğin, tıklanma oranınızı hızlıca arttırmak istediğiniz için, aslında sitenizde var olmayan “%85’e varan indirim” reklamı yapmanız sizin için yeterli olmayacak. Çünkü, kullanıcılar sitenize girdikten sonra böyle bir indirimin olmadığını gördükten sonra sitenizden çıkacaktırlar. Bu da sizlere düşük bir kalite puanı olarak yansıyacaktır. Eğer sayfanız, reklamınıza tıklandıktan sonra da geç açılırsa, maalesef Google size düşük kalite puanı verecektir.

Optimizasyon puanı, şimdilik arama kampanyalarının ne kadar iyi durumda ayarlanıp ayarlanmadığını değerlendiriyor.

Bende buradaki makalemde sizlere optimizasyon puanınızı nasıl arttıracağınızı anlattım.

AdWords Optimizasyon Puanı Nasıl Artar?

  1. Hesabınızı Verimli Bir Şekilde Kullanınız.
  2. Hedeflerinizi Öneriler İle Destekleyiniz.
  3. İşletmeniz İçin En Uygun Olan Filtreyi Seçin ve Analiz Ediniz.
  4. Sitenizin açılış sayfasını optimize ediniz.
  5. Sitenizin reklam metnini optimize ediniz.
  6. Doğru hedef veren anahtar kelimeler seçiniz.
  7. Reklam performansını iyileştiriniz.
  8. Alakasız reklam metinleri kullanmayınız.
  9. Negatif anahtar kelimeler kullanmayı unutmayınız.
  10. Kampanyaları reklam gruplarına göre oluşturunuz.
  11. Düzenli bir şekilde sonuç analizi yapınız.
  12. Mobil için ayrı Masaüstü için reklam kampanyası oluşturunuz.

AdWords Optimizasyon Puanını Arttırmak İçin Yapılması Gerekenler

  1. Hesabınızı Verimli Bir Şekilde Kullanınız.

Performans üzerinde daha büyük etkisi olacağını düşündüğünüz eylemlere öncelik verin. Böylece optimizasyon puanınız daha yüksek olur.

  1. Hedeflerinizi Öneriler İle Destekleyiniz.

Google AdWords’ün size vermiş olduğu önerileri sık sık kontrol ediniz. Çünkü Google sizlere gerçek zamanları verilere dayanarak öneri sunar. Ancak hedefinize uyumlu olmayan önerileri reddetmeyi unutmayınız.

  1. İşletmeniz İçin En Uygun Olan Filtreyi Seçin ve Analiz Ediniz.

Google AdWords’ün sizlere sunmuş olduğu öneriler bölümü, 4 bölüme göre filtreleyebilirsiniz.

Bunlar;

  • Reklam ve uzantı
  • Düzenleme
  • Anahtar Kelimeler ve Hedefleme
  • Teklifler ve Bütçeler
  1. Sitenizin açılış sayfasını optimize ediniz.

Optimizasyon puanını yükseltme de en etkili unsurlar birisi de açılış sayfa optimizasyonudur. Açılış sayfanız, bütün reklam gruplarınızdaki hedeflenen anahtar kelimelerinizi barındıran içeriklere sahip olmalıdır. Alaka düzeyi yüksek açılış sayfası, yüksek dönüşümdür ve bu da optimizasyon puanının yükselmesi demektir.

  1. Sitenizin reklam metnini optimize ediniz.

Search Network (Arama Ağı) reklam kampanyanız da bulunan metninizi belirli unsurlar çerçevesinde düzenlemeniz gerekmektedir. Çünkü reklam metinleri, kullanıcılar ile siteniz arasında kurulan bir köprüdür.

  1. Doğru hedef veren anahtar kelimeler seçiniz.

Eğer farklı iki alanda hizmet için kendinize kullanıcılar arıyorsanız, iki ayrı reklam kampanyası yapmanız sizin açınızdan daha iyi olacaktır. Bu iki ayrı alan içinde ayrı ayrı anahtar kelime kullanınız.

  1. Reklam performansını iyileştiriniz.

Düşük kalite de reklamların sitenize yararından çok zararı dokunabilir. Bu yüzden kaliteli içerikli reklamlar tasarlamak için özverili olmanız gerekir.

  1. Alakasız reklam metinleri kullanmayınız.

Reklam metniniz kesinlikle kullandığınız anahtar kelimeleriniz ile uyumlu olmalıdır. Bu uyum sayesinde optimizasyon puanınız artar. Ayrıca bununla birlikte tıklanma oranınızda da bir artış olacaktır.

Reklamlara tıklanma oranı, kalite puanını etkileyen en önemli unsurdur.

  1. Negatif anahtar kelimeler kullanmayı unutmayınız.

Negatif anahtar kelimeler, reklamınızın gösterilmesini engelleyen kelime gruplarıdır. Yani negatif anahtar kelimeleri kullanarak reklamınızı göstermek istemediğiniz anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Kitle dışı kişileri web sitenizden uzaklaştırarak, asıl hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Optimizasyon puanı için negatif kelimeler kullanmak önemlidir.  Kullanıcı reklamınıza tıklandıktan sonra, web siteniz gerekli aksiyonu da göstermek zorunda. Yoksa kullanıcılar sitenizi terk ederek kalite puanınızın düşmesine yol açarlar.

  1. Kampanyaları reklam gruplarına göre oluşturunuz.

Hedeflediğiniz kitleye yönelik araştırmalar yaparak, onlara özel kampanyalar oluşturunuz. Böylelikle arama motorunda ve reklamlarınızın arasındaki benzerlik düzeyi de yükselir. Reklamlarınızda belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelere özgü birçok reklam grupları oluşturabilirsiniz ve bu gruplara da negatif anahtar kelimeleri ekleyebilirsiniz. Ayrıca bu gruplara özel reklam metni de hazırlayabilirsiniz. İşletmecilerin genel olarak düştüğü hatalardan birisi, genel bir reklam metni oluşturup, tüm kelimeleri de bu reklam grubunda toplamasıdır. Kullanıcılara direk olarak aradıkları sorulan cevaplarını vadeden reklamlar sununuz. Böylelikle reklamlarınıza tıklayan kullanıcılar sayesinde kalite puanlarınızı arttırabilirsiniz.

  1. Düzenli bir şekilde sonuç analizi yapınız.

Google AdWords hesabınızda reklamlarınızın performanslarını düzenli bir şekilde incelemeniz gerekmektedir. Böylelikle elde ettiğiniz veriler doğrultusunda, kampanyanızı iyileştirebilirsiniz.

  1. Mobil için ayrı Masaüstü için reklam kampanyası oluşturunuz.

Mobil cihazdan ve masaüstü aranma, tıklanma oranları farklılık gösterebiliyor. Bundan dolayı mobil cihaz kullanan potansiyel kitlenizi kaybetmemek adına ayrı bir kampanya yapabilirsiniz.

Google AdWords optimizasyon süreci dinamik bir süreçtir. Düzenli analizler yapılmalı ve bu analizlere göre kendinize strateji belirlemeniz gerekir.

Google AdWords Optimizasyon Puan konusunda yardım ve hizmet için bana iletişim sayfasından ulaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu